Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.04.2014 07:33 - Ваканция
Автор: donchevav Категория: Поезия   
Прочетен: 1353 Коментари: 4 Гласове:
3

Последна промяна: 29.03.2018 22:35



image

                             * * *
 
Спъват дните ми крачка и спират съвсем.

Тихо цъка часовник някакъв в мрака.

Цъка-цъка –и спря. Не че ми е проблем –

във ваканция аз съм –никъде не ме чакат.
 

Бързат пътища чужди, а аз си лежа

пред лаптопа и в блога се правя на умна.

Лампата моя настолна - и тя
не издържа
с мен, горката, цяла нощ будна.
 

Мигна, светна, изгасна – пеперуда една

устремена към светлото – падна в безпътие.

Под прозореца нещо прошумоля,

някой влезе – и право към мен се запъти.  

И познах своя делник – отруден и стар,

сив, одрипан и гладен, с навъсени вежди,

в ръка с неизменния шарен буквар,

в очите с тъга от пропилени надежди.
 

Ех, ваканцийо, обещах да ти бъда другар,

да покоряваме  с тебе планински върхари,
да отмаряме славно в спацентър в Хисар

или да отпрашим сами  за  Канарите.
 

Обещах, но …измъчен, моят делник мълчи

и плуват в очите му проблеми, тревоги.

Ваканцийо, толкоз те чаках – уви,

трябва да тръгвам, да остана не мога.
 

От ъгъла паяк  за сбогом подаде ръка,

усмихна се мило – после смути се.

Мила ваканция, с мен беше много добра,

всичко опита, но просто нямаше смисъл!
 

3.04.2013 година



                           



image


image



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. benitta - Много е мило!
04.04.2014 20:45
Отначало ми се стори уж шеговито, но сякаш долавям тъга.. Как мина ваканцията? Имаше повод за усмивки, предвид топлото слънце :) И все пак?
цитирай
2. donchevav - О, не, това беше по-скоро артист...
05.04.2014 00:07
О, не , това беше по-скоро артистична поза. Бях навсякъде, където исках да бъда с приятелите си - две двойки гости от различни чужбини, които отдавна не бях виждала. Само до морето не успях да стигна - но живот и здраве, на 18 април, за Великденските празници, със семейството ми сме в Несебър! Обожавам Несебър!
Ваканциите са много хубаво нещо, но бързо свършват! Тъгувам обаче не заради това, а за социалната участ на моите събратя по професия - делникът в училище е не просто "отруден" - кашата в нашата система го прави алогичен, невъзможен! Но нищо - в живота е хубаво да има и провокации, нали?
Поздрави с пожелание за много слънце и топлина в почивните дни!!
цитирай
3. benitta - Ехеее, добро изкарване си имала, да не те мислим :)
05.04.2014 08:35
А за Несебър идеята е страхотна!
Няма да коментирам системата. Трагично е положението не само при вас.

Поздрави и на теб, добро настроение и много вдъхновение :)
цитирай
4. donchevav - Като се замисля, в живота ми остана ...
05.04.2014 09:06
Като се замисля, в живота ми остана една неосъществена мечта - да живея в Хисаря и в Несебър толкова дълго, колкото ми се иска. На практика това би означавало 6 месеца в Хисаря и 6 месеца в Несебър:)))) Ей тъй - една година - пък тогава мога и да умра!
Любимите ми кътчета за бягство и спасение! Господ да ги благослови!
При нас вече се кани да вали. Пак ще трябва да търсим дъждовни картинки.
Хубави почивни дни! Аз тръгвам за градинката, която отглеждам в края на града -да й се порадвам преди дъжда - там сега всичко цъфти! Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: donchevav
Категория: Поезия
Прочетен: 3071518
Постинги: 330
Коментари: 7834
Гласове: 53697
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930