Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2017 06:00 - Няма ме тук...дотогава...
Автор: donchevav Категория: Поезия   
Прочетен: 17161 Коментари: 62 Гласове:
51

Последна промяна: 06.02.2021 21:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


 image
 

 

 

        Няма ме тук …дотогава…

              

         Тогава ще си сложа шапката,

         ще се сбогувам - сбогом с котката -

         и ще излезна да те търся.

                          Биньо  Иванов – „Тогава”

 

 

Изгребвам снега и правя пъртина –

чернее пръстта,

треви и цветя прегръща изстинала –

до пролетта.

Свят истински, чист, без лъжа и измама –

но...мене ме няма.

 

Разгръщам бодлите на зимните храсти.

посипва ме сняг,

на боров дъх коледно, мъдро всевластие

знак ведър, преблаг.

Свят празничен, жив, без лъжа и измама –

но...мене ме няма.

 

Потъвам в очите на моята котка

и виждам цвета

на много животи, пристъпващи кротко

към вечността.

Свят тайнствен, лъчист, без лъжа и измама –

но...мене ме няма.

 

Къде съм – все питам – и жадно очите

попиват света.

А скрито душата скрижали преплита

с безкрайността.

Свят вечен, без тлен, без лъжа и измама – 

но...още ме няма.

 


 





Тагове:   котка,   Вечност,   МиГ,   очи,   душа,   сняг,   празник,   пръст,   борове,   тлен,


Гласувай:
51



Следващ постинг
Предишен постинг

1. veninski - и. . . няма как да ме няма. Поздрави от ...
05.01.2017 07:11
и... няма как да ме няма.

Поздрави от Павелско!
цитирай
2. nalia - Лека ръка имаш, Вени,
05.01.2017 07:12
пише и гали!
Няма как да ни няма там, а дотогава ще е в нас:)
цитирай
3. anin - А, Вени,
05.01.2017 07:42
Има те, имате...в погледа на котката, и в снега и в цветята...
цитирай
4. litatru - Просмукваща тъга!
05.01.2017 07:45
Прекрасното е, че ти си тук и пак ще пишеш и тъжни и весели стихове, Вени!
Топли приятелски прегръдки, мила!
Бъди здрава и щастлива!
Литатру
<3
цитирай
5. elineli - Право
05.01.2017 07:58
в сърцето ми си, Доброта! Благодаря!
цитирай
6. donchevav - и. . . няма как да ме няма. Поздрави от ...
05.01.2017 08:02
veninski написа:
и... няма как да ме няма.

Поздрави от Павелско!


Поне така предполагам, че знаеш приказката - само Бог разполага:))) Поздрави, скъпи Васко - на тебе и зимно Павелско - сигурно е прекрасно!
цитирай
7. donchevav - пише и гали! Няма как да ни няма ...
05.01.2017 08:04
nalia написа:
пише и гали!
Няма как да ни няма там, а дотогава ще е в нас:)

Благодаря ти, скъпа Налия! И аз така мисля, но все се оглеждам и услушвам :)))
Хубави дни!
цитирай
8. donchevav - Има те, имате. . . в погледа на кот...
05.01.2017 08:07
anin написа:
Има те, имате...в погледа на котката, и в снега и в цветята...


О, Ани, благодаря ти за тая увереност! Права си - поне в котката трябва да съм - там ми е сърцето, там са ми мислите! Весели празници!
цитирай
9. donchevav - Прекрасното е, че ти си тук и пак ще ...
05.01.2017 08:12
litatru написа:
Прекрасното е, че ти си тук и пак ще пишеш и тъжни и весели стихове, Вени!
Топли приятелски прегръдки, мила!
Бъди здрава и щастлива!
Литатру
<3


Мила Литатру, благодаря ти за подкрепата! Не съм тъжна - може би малко съм в размисъл .... Толкова много празници - че и още идват! Изгубих се нещо, търся си Аза:))) Прегръдка и от мене - с пожелание за много усмивки!
цитирай
10. donchevav - в сърцето ми си, Доброта! Благод...
05.01.2017 08:14
elineli написа:
в сърцето ми си, Доброта! Благодаря!


Мила Ели, и само там да съм, щастието ми е пълно! Прегръдка от мене, Ефирна!
цитирай
11. emi1ts - Красиви
05.01.2017 08:54
философски размисли са стиховете ти мила Вени в търсене на смисъла!Да,казват,че душите са в безкрайността!Важното е ,че всички ние те усещаме тук и сега - мила, добра, съпричастна, изпълнена с любов!Това е ценно!Прегръщам те мила приятелко!Хубави дни!
цитирай
12. ambroziia - Философско, прекрасно! Позд...
05.01.2017 08:59
Философско, прекрасно!
Поздравления, Вени!
цитирай
13. faktifakti - понякога всеки се усеща
05.01.2017 09:11
сякаш е другаде
прегръдки
цитирай
14. donchevav - философски размисли са стиховете ...
05.01.2017 09:16
emi1ts написа:
философски размисли са стиховете ти мила Вени в търсене на смисъла!Да,казват,че душите са в безкрайността!Важното е ,че всички ние те усещаме тук и сега - мила, добра, съпричастна, изпълнена с любов!Това е ценно!Прегръщам те мила приятелко!Хубави дни!


Благодаря ти от сърце, мила Еми, истинска приятелка си ми ти! Чудесно е усещането, че някъде те има, че някъде си желан! А другото...другото е човещина! Много усмивки в днешния ден, мила приятелко, и весело посрещане на предстоящите празници! Прегръдка и от мене!
цитирай
15. donchevav - Философско, прекрасно! Позд...
05.01.2017 09:21
ambroziia написа:
Философско, прекрасно!
Поздравления, Вени!


Благодаря ти, скъпа Доче! Твоите думи, приятелското ти отношение, истински ме топлят - и някак задължават - към повече:))) Светли празници, с радости пълно сърце!
цитирай
16. donchevav - сякаш е другадепрегръдки...
05.01.2017 09:25
faktifakti написа:
сякаш е другаде
прегръдки


Благодаря ти за усещането, мила Факти. Да, така се чувствам понякога - сякаш отсъствам, сякаш съм другаде. А животът продължава по своя си начин - без мен. Хубав ден, мила, и светли празнични дни!
цитирай
17. rosiela - Прекрасно е!
05.01.2017 14:41
И от тъжната реалност струи оптимизъм.
цитирай
18. donchevav - И от тъжната реалност струи опти...
05.01.2017 15:46
rosiela написа:
И от тъжната реалност струи оптимизъм.


Благодаря ти, скъпа Росиела! И тъжно, и оптимистично, права си. Човешки живот - живееш години по инерция, правиш нещата рутинно, в един хубав ден спреш, огледаш се - около тебе празнота. Всичко любимо е отминало напред, заживяло е свой живот...А ти...ти трябва отново да потърсиш себе си. Е, на такъв кръстопът се оказва понякога човекът. Човешкото в него - сърцето, съзнанието. Не и душата - тя винаги знае коя е, откъде идва, къде отива. Но пък да живееш само с душа - и така не става, нали?:)))
Поздрави! Весели християнски празници!
цитирай
19. ikra - Здравей!
05.01.2017 20:23
Изгребвай по-бързичко снега и се връщай в блога :)
Топли почивни дни :)
цитирай
20. tryn - За много гдини, Вени!
05.01.2017 20:32
Всичко, до което се докосваш, става красиво и смислено...
Радвам се на творческите ти търсения.
Весели зимни празници!
цитирай
21. donchevav - Изгребвай по-бързичко снега и се ...
05.01.2017 20:48
ikra написа:
Изгребвай по-бързичко снега и се връщай в блога :)
Топли почивни дни :)


Здравей, скъпи Икра! Аз изгребвам, изгребвам, но той сипе ли, сипе - тая вечер отново е затрупал пътеката. Тук при нас, в Предбалкана, снегът не се е е стопявал от 28 ноември - като на полюса сме:)))) Иначе аз съм тук, в блога - ако слушаш злите езици - по 24 часа в денонощието, но реално погледнато... и "в него мене ме няма":)))
Весел януари - в здраве и хубави, светли емоции!
цитирай
22. donchevav - Всичко, до което се докосваш, става ...
05.01.2017 20:57
tryn написа:
Всичко, до което се докосваш, става красиво и смислено...
Радвам се на творческите ти търсения.
Весели зимни празници!


Мила Ели, усещаш ме по един различен, много приятен начин - нещо като съучастник те чувствам. Нашият приятел Пиер снощи коментира предния ми постинг като стихотворение "в твоя си стил". Замислих се, че съм го чувала и от други - и от Марин, и от Вал, за тях се сещам. Е, отговорих му, че веднага сядам да напиша нещо по- различно. Разбира се, човек няма как да излезе от собствената си кожа и да бъде друг - и да иска в същото време да остане себе си:))) Все пак - опитах се. С голям интерес следя и твоите опити - и се радвам, като виждам как всичко ти се получава от раз. Прегръдка, мила приятелко! Светли януарски дни!
цитирай
23. mt46 - Поздрави, Вени!...
05.01.2017 21:12
Хубаво философско стихо... Може и по-кратко: "Но в него ме няма" /дублиращото "мене ме" не ми звучи добре/... Да, знам, че няма да се съобразиш с мнението ми, но все пак да си кажа... :)
Благоприятни дни!...
цитирай
24. makont - Бъди щастлива, Вени!
05.01.2017 21:40
Теб те има, където трябва да си. Там сме, където сме нужни! Тези очи, викащите, потъваме и после пак изплуваме. Има ни, не сме от тези, които ще избягаме. Прегръщам те!
цитирай
25. donchevav - Хубаво философско стихо. . . Може и ...
05.01.2017 21:48
mt46 написа:
Хубаво философско стихо... Може и по-кратко: "Но в него ме няма" /дублиращото "мене ме" не ми звучи добре/... Да, знам, че няма да се съобразиш с мнението ми, но все пак да си кажа... :)
Благоприятни дни!...


Е, защо така, скъпи Марине, знаеш колко те ценя, как се радвам на постиженията ти, как попивам съветите ти...не си криви душата:))) Само за финала на "Две врати" не те послушах, но там просто представите ни за основното внушение в поантата бяха различни.
Да, прав си, че без дублирането стихът звучи по-добре. Но аз нарочно исках да наблегна на това "мене", дори в първия вариант думата навсякъде беше с главна буква/ „но…там Мене ме няма”/, а и финалът беше по-различен /"но...там Всеки го няма”/. После все пак върнах малките букви – иначе ми се стори малко претенциозно. Предвид твоята забележка обаче опитах нова редакция, като малко промених и идеята в края. Така повече ли ти харесва? На мене - да, стана по-стройно и по-ясно, макар че малко се промени целият замисъл:))).
Хубава вечер, приятелю - и извинявай, ако неволно някога съм те огорчила - не е било от лоши чувства! Поздрави!
цитирай
26. donchevav - Теб те има, където трябва да си. Там ...
05.01.2017 22:08
makont написа:
Теб те има, където трябва да си. Там сме, където сме нужни! Тези очи, викащите, потъваме и после пак изплуваме. Има ни, не сме от тези, които ще избягаме. Прегръщам те!


Тук сме, мила Майче! Все още сме нужни някому. Или поне с това се утешаваме. Справят се чудесно и без нас, в интерес на истината – и слава Богу, нали на това сме ги учили цял живот! Но понякога се чувствам странно олекнала – сякаш нямам собствена тежест. А камъкът си тежал на мястото. Къде е моето място? През лятото – ясно – на море или някъде по хисарските басейни, е, може и сред цветята в градината, или на вилата, на прохлада. /Боже, кога ще дойде лятото!!!/:))) А сега, през зимата – някак си не се виждам с плетка в ръка, а най-вече това правя! Не че нямам работа – у-ха, ела да видиш – вечер лягам като убита. Но това ли съм аз, тук ли трябва да съм, в това ли е моето място? Търся се…
Благодаря ти за финото разбиране, мила Майче, за съпричастността!
Честита Нова година! Да бъде много здрава, успешна и щастлива за тебе и всички твои близки! Прегръщам те с обич, приятелко!
цитирай
27. troia - Вени,
05.01.2017 22:11
не само ти попиваш с очи света, но и той те попива с очи.:) Светът е в теб и ти си в него. А, котето сигурно много те обича, защото ти се грижиш за него.:)
Много интересно стихотворение, красиво и философско.
Хубава вечер, приятелко!
цитирай
28. donchevav - не само ти попиваш с очи света, но и ...
05.01.2017 22:33
troia написа:
не само ти попиваш с очи света, но и той те попива с очи.:) Светът е в теб и ти си в него. А, котето сигурно много те обича, защото ти се грижиш за него.:)
Много интересно стихотворение, красиво и философско.
Хубава вечер, приятелко!


Е, сигурно си права... Макар че котето – то вече е цял котарак:)))
И уж мен обича,
а все по котки тича.
Но виж, цветята, са друга история – зимата прави стайните ми цветя много тревожни. Както и питбулката Джаки – все в очите ме гледа. Иска ми се да замина за една седмица някъде, приятелките ми са вече в Хисаря и все ме канят, канят, а аз не смея да се наканя:)))
Благодаря ти за хубавите, утешителни думи, мила Кате! Много красиви, много мъдри - за света и за нас ... напомниха ми ония, безсмъртните, за нас и времето...
Весели празници и приятна почивка! Прегръдка, приятелко!
цитирай
29. germantiger - !!!
05.01.2017 22:51
Стилно, изчистено, класическо някак, сякаш "точка - линия - точка"!

Рамкирано, на финала с клип - може да е дори образец как се прави постинг.

Няма самоцелни ефекти, няма извънмерно напрегната оригиналност, като в много постинги днес.

ВКУС! В К У С имате г-жо Дончева, звучи някак семпло, но не е!

Голям комплимент е, че имате вкус, защото днес много хора имат кич, който те наричат вкус.
цитирай
30. donchevav - Стилно, изчистено, класическо ...
06.01.2017 11:35
germantiger написа:
Стилно, изчистено, класическо някак, сякаш "точка - линия - точка"!

Рамкирано, на финала с клип - може да е дори образец как се прави постинг.

Няма самоцелни ефекти, няма извънмерно напрегната оригиналност, като в много постинги днес.

ВКУС! В К У С имате г-жо Дончева, звучи някак семпло, но не е!

Голям комплимент е, че имате вкус, защото днес много хора имат кич, който те наричат вкус.


Благодаря ти, скъпи germantiger! Чудесно е, че си тук - и задължаващо, че коментарът ти е толкова положителен, дори ласкателен - а оценката ти - така емоционална и подозирам - не съвсем заслужена:))) Съзнавам го - и все пак много, много ме радва подобно позитивно отношение; то показва, че тук има хора, които усещат направеното без претенции, но с ентусиазъм, с чисто сърце и добри намерения!
Поздрави с пожелание за хубави празнични дни - с много сняг и добро настроение!
цитирай
31. pvdaskalov - * ! *
06.01.2017 12:58
Вече отлично разпознавам стила ти, Вени! Имаш несравнимо добри творби.
Аз тъй се захласнах накрая по котето, че забравих да коментирам.
Поздрави и от Лида.
П и е р
цитирай
32. germantiger - И аз благодаря за сърдечния Ви рекоментар!
06.01.2017 13:21
Всъщност коментара и оценката ми преди ден не са толкова емоционални, колкото аналитични, казано неточно.

Маркирах, посочих или просто изброих достойнствата във Вашия постинг и то заслужено - наистина направеното от Вас може да послужи като образец - стилен маниер, рамкиране, ненатерапчиви изображения и клип, подходящи, мили и най-вече стиховете - напомнят ми времена и хора, които чета, писали преди векове.

Емоция вложих във финала на моя коментар отпреди ден, защото исках заслужено да ви покажа и отдам, нещо повече от само коментар :)
Съжалявам, че късно съм забелязал блога Ви, но аз съм съсредоточен за жалост тясно върху моите, обаче широки интереси ;) - рядко поглеждам настрани.
цитирай
33. donchevav - Вече отлично разпознавам стила ти, ...
06.01.2017 13:21
pvdaskalov написа:
Вече отлично разпознавам стила ти, Вени! Имаш несравнимо добри творби.
Аз тъй се захласнах накрая по котето, че забравих да коментирам.
Поздрави и от Лида.
П и е р


Ех, а аз се напъвам да измисля нещо уж по-различно. Да ти призная, скъпи Пиер, този стихотворен опит се появи най-вече заради твоите думи за миналия постинг, че съм пишела в "моя си стил"! И какво се получи: "Пременил се Илия - пак в тия". Сещам се и за още по-категорични народни мъдрости:))))
А котето е страхотно - нали? И гледа снега с почуда - като моите два млади котарака Янчо и Тигър.
Благодаря на Лида за поздравите - герой е тя с тия изпитания - дано да са свършили! И дано си й направил хубав подарък вчера - заради красивата компания на разходката в мола!
Честит празник и на двама ви! Сигурно не сте в Калофер - при тия снегове! Удивителни тържества, мощен изблик на народния дух - гледах хорото по телевизията и гърлото ми се свиваше. Щастливци сте, че дишате този въздух! Поздрави с пожелание за топъл уют и весели празници!
цитирай
34. donchevav - Всъщност коментара и оценката ми ...
06.01.2017 13:46
germantiger написа:
Всъщност коментара и оценката ми преди ден не са толкова емоционални, колкото аналитични, казано неточно.

Маркирах, посочих или просто изброих достойнствата във Вашия постинг и то заслужено - наистина направеното от Вас може да послужи като образец - стилен маниер, рамкиране, ненатерапчиви изображения и клип, подходящи, мили и най-вече стиховете - напомнят ми времена и хора, които чета, писали преди векове.

Емоция вложих във финала на моя коментар отпреди ден, защото исках заслужено да ви покажа и отдам, нещо повече от само коментар :)
Съжалявам, че късно съм забелязал блога Ви, но аз съм съсредоточен за жалост тясно върху моите, обаче широки интереси ;) - рядко поглеждам настрани.


Специално благодаря за аналитичния прочит. Не го споменах съзнателно, да не натежи:))) , но много ми хареса /и впечатли/ като посока на търсене в един тект. Харесвам блога Ви, темите, които разглеждате, макар че, да си призная, са ми доста по-обхватни от това, което мога с един прочит да асимилирам:))) Всичко е толкова пълно, систематизирано, богато онагледено, красиво! Пожелавам успех на блога!
PS: Малко ми е трудно отново да премина в учтива форма, след като запознаването ни и разменените в една година време коментари и съобщения бяха в определено приятелски дух и форма на "ти":))), но уважавам избора Ви, скъпи germantiger! Поздрави!

цитирай
35. erato7 - Скъпа Вени, живей в пространството ...
06.01.2017 16:27
Скъпа Вени, живей в пространството на своя Бог и всички събития до едно ще ти носят щастие и благослов.
Пример си ми и винаги ще бъдеш!
Благодаря ти!
Прегръщам те с много обич!
цитирай
36. donchevav - Скъпа Вени, живей в пространството ...
06.01.2017 17:18
erato7 написа:
Скъпа Вени, живей в пространството на своя Бог и всички събития до едно ще ти носят щастие и благослов.
Пример си ми и винаги ще бъдеш!
Благодаря ти!
Прегръщам те с много обич!


Скъпа Ерато, благодаря ти за хубавите думи, стоплиха ми душата! И съветът ти е чудесен - пространството на Бога е единственото добро, защитено от злото и съмненията място... Но знаеш как е понякога, как се чувстваме неуверени, разколебани - когато търсим, когато сме на кръстопът. Старото вече не ни удовлетворява - новото е още в мъгла - човек се чувства безтегловен, равноотдалечен от всичко...И не знае по кой път да поеме. После идва утрото, слънцето огрява света и поемаш на късмет по първата, оказала се под краката ти пътечка - все едно, всички пътища са Божии, стига да ги следваш с отворено сърце и добри помисли.
Извинявай за религиозния аспект - тук, в контекста на твоя коментар, ми се стори уместно да го използвам....
Прегръдка, приятелко, твоето присъствие винаги носи радост, зарежда - благодаря ти от сърце! Весели празнични и почивни дни!
цитирай
37. kometapg - Невероятно звучене и дълбок сми...
06.01.2017 22:28
Невероятно звучене и дълбок смисъл! Поздравявам те за прекрасния стих! :)
цитирай
38. donchevav - Невероятно звучене и дълбок сми...
07.01.2017 07:15
kometapg написа:
Невероятно звучене и дълбок смисъл! Поздравявам те за прекрасния стих! :)


Благодаря ти, Светле! Понякога в тишината на тъжния размисъл човек има нужда да чуе и един по- ведър, по-светъл глас! Честит Ивановден! Усмихна деня ми от ранна утрин. Аз имам този празник за имен ден, защото съм кръстена на баба си Иванка, на втората й буква /Иванка - Ваня - Венета/:))) Весел празник и хубави съботно-неделни дни!
цитирай
39. germantiger - на ти
07.01.2017 09:15
С това "на Вие" е станало недоразумение или несъзнателна моя грешка, макар и силно казнао грешка.

Явно без основание съм си помислил, че ти желаеш да премина на Вие и ето, не съм разбрал значи правилно :)
цитирай
40. donchevav - С това "на Вие" е станало ...
07.01.2017 09:35
germantiger написа:
С това "на Вие" е станало недоразумение или несъзнателна моя грешка, макар и силно казнао грешка.

Явно без основание съм си помислил, че ти желаеш да премина на Вие и ето, не съм разбрал значи правилно :)


Благодаря ти от сърце, скъпи germantiger! Поздрави!
цитирай
41. vilish - Здравей, мила Вени!
07.01.2017 17:45
И за много години!!! :) ЗДРАВЕ, спокойни дни и споделени усмивки !!!

Стиховете ме докоснаха.
В синхрон са с мои мисли за вечния кръговрат в природата, неподвластен на хората - за щастие! Искаме или не, навън вали. После ... ще цъфтят цветя! :) И пак и пак ...
А къде и за какво е всеки от нас в този кръговрат?!
Няма по-голяма радост от това - човек да открие своето място ...

Прегръщам те, мила!
Да ти е топло отвътре в мразовитата вечер! :)
цитирай
42. donchevav - И за много години!!! :) ЗДРАВЕ, с...
07.01.2017 19:29
vilish написа:
И за много години!!! :) ЗДРАВЕ, спокойни дни и споделени усмивки !!!

Стиховете ме докоснаха.
В синхрон са с мои мисли за вечния кръговрат в природата, неподвластен на хората - за щастие! Искаме или не, навън вали. После ... ще цъфтят цветя! :) И пак и пак ...
А къде и за какво е всеки от нас в този кръговрат?!
Няма по-голяма радост от това - човек да открие своето място ...

Прегръщам те, мила!
Да ти е топло отвътре в мразовитата вечер! :)


Да, мила Вили, абсолютен синхрон! И аз тръгнах от подобни мисли - какво сме ние, човеците, за природата...
Всичко е толкова подредено: сняг, студ, после пролет, цъфтеж, лято и есен...и пак... Цветята, тревите, дърветата, природните стихии, дори моята котка:))) - всеки има място в този природен цикъл, нещо прави, нещо променя, нещо от него зависи ...
И само човекът, възприемащ себе си уж като център на Вселената, "огледало на природата", "венец на всичко живо"/казано някога с толкова горчива ирония от един Шекспиров герой/, всъщност е само консуматор - и рушител на природната хармония с промените, които прави по свой образ и подобие.
И ето, аз чистя снега, след мене отново засипва - чистя отново - стържа чак до земята - а там един подреден свят от заспали треви, цветя - приказка, красота!
А аз съм чужда - на снега, на боровете, дори на моята котка сиамка с нейните атавистични инстинкти... Това е. Тъжно, но факт - няма и следа от нас в природния цикъл, Земята прекрасно може да мине и без човеците:))) А и от Небето, казват, ни били изгонили някога......................
ЧНГ, мила Вили! Пожелавам ти здраве и едно малко местенце в света , където да бъдеш потребна и сигурна, и много щастлива! Прегръдка, приятелко!
цитирай
43. mt46 - Привет, Вени!
07.01.2017 19:35
Виждам, че си поработила по стихото... :)
Хубаво е, че си заменила "мене" с "вече" /и с "още"/, насочвайки смисъла към времето -
"но...тук вече ме няма."
Според мен е по-добре /смислово и ритмично/: "но... в него вече ме няма."
И на финала: "но... в него още ме няма."
Приятна снежна вечер! И да те има!... :)
цитирай
44. stela50 - Прекрасно ! Най-прекрасно !!!
07.01.2017 20:16
Чета, слушам, сълзите напират... отново се връщам назад
и думите на устните спират...
Великолепно стихотворение, мила Вени !
цитирай
45. donchevav - Виждам, че си поработила по стих...
07.01.2017 21:49
mt46 написа:
Виждам, че си поработила по стихото... :)
Хубаво е, че си заменила "мене" с "вече" /и с "още"/, насочвайки смисъла към времето -
"но...тук вече ме няма."
Според мен е по-добре /смислово и ритмично/: "но... в него вече ме няма."
И на финала: "но... в него още ме няма."
Приятна снежна вечер! И да те има!... :)

mt46 написа:
Виждам, че си поработила по стихото... :)
Хубаво е, че си заменила "мене" с "вече" /и с "още"/, насочвайки смисъла към времето -
"но...тук вече ме няма."
Според мен е по-добре /смислово и ритмично/: "но... в него вече ме няма."
И на финала: "но... в него още ме няма."
Приятна снежна вечер! И да те има!... :)


Ох, Марине, поработих:))) - и още не е окончателно. С това стихотворение исках да пробвам някои нови неща - да организирам стиховете в епод, да комбинирам амфибрахий с пирихий и т.н. Елица ме усети:))) - и ме подкрепи. Най-близко до идеята си съм с това "но...мене ме няма" и двойното местоимение не ме притеснява - но не мога да отсека финала, нямам много варианти да използвам "няма".Затова включих и антонимите – с тях става лесно. Но...пък последният стих се удължава, появява се този молос, измества се акцентът и пр. "Него" не ми е силна дума, поне не колкото "мене", а и се губи асонансът на „е”, иска ми се да звучи отрицателно, да създава звукова представа за „не”:)))) Така го чувствам, може и да греша.
Е, не че е толкова важно! И все пак ти благодаря, много ми помагаш! Трогната съм!
Хубава съботна вечер!

цитирай
46. donchevav - Чета, слушам, сълзите напират. . . ...
07.01.2017 21:59
stela50 написа:
Чета, слушам, сълзите напират... отново се връщам назад
и думите на устните спират...
Великолепно стихотворение, мила Вени !


Много ти благодаря, мила Танче, твоите думи, твоята силна емоция така топлят, толкова зареждащи са... Невероятна си, приятелко! Възхищавам ти се - на добротата, на горещото сърце! Прегръщам те с обич!
цитирай
47. mt46 - Ясно...
08.01.2017 12:46
donchevav написа:
mt46 написа:
Виждам, че си поработила по стихото... :)
Хубаво е, че си заменила "мене" с "вече" /и с "още"/, насочвайки смисъла към времето -
"но...тук вече ме няма."
Според мен е по-добре /смислово и ритмично/: "но... в него вече ме няма."
И на финала: "но... в него още ме няма."
Приятна снежна вечер! И да те има!... :)

mt46 написа:
Виждам, че си поработила по стихото... :)
Хубаво е, че си заменила "мене" с "вече" /и с "още"/, насочвайки смисъла към времето -
"но...тук вече ме няма."
Според мен е по-добре /смислово и ритмично/: "но... в него вече ме няма."
И на финала: "но... в него още ме няма."
Приятна снежна вечер! И да те има!... :)


Ох, Марине, поработих:))) - и още не е окончателно. С това стихотворение исках да пробвам някои нови неща - да организирам стиховете в епод, да комбинирам амфибрахий с пирихий и т.н. Елица ме усети:))) - и ме подкрепи. Най-близко до идеята си съм с това "но...мене ме няма" и двойното местоимение не ме притеснява - но не мога да отсека финала, нямам много варианти да използвам "няма".Затова включих и антонимите – с тях става лесно. Но...пък последният стих се удължава, появява се този молос, измества се акцентът и пр. "Него" не ми е силна дума, поне не колкото "мене", а и се губи асонансът на „е”, иска ми се да звучи отрицателно, да създава звукова представа за „не”:)))) Така го чувствам, може и да греша.
Е, не че е толкова важно! И все пак ти благодаря, много ми помагаш! Трогната съм!
Хубава съботна вечер!


Благодаря! За мен търсенето на ритмични ефекти е второстепенно... "Мене" не ми допада, защото се акцентира на "аза", на егото... "Него" е по-добра смислова връзка със "свят", отколкото неясните "тук" и "там"...
Уютен ден, Вени!...
цитирай
48. donchevav - Виждам, че си поработила по стих...
08.01.2017 13:50
mt46 написа:
donchevav написа:
mt46 написа:
Виждам, че си поработила по стихото... :)
Хубаво е, че си заменила "мене" с "вече" /и с "още"/, насочвайки смисъла към времето -
"но...тук вече ме няма."
Според мен е по-добре /смислово и ритмично/: "но... в него вече ме няма."
И на финала: "но... в него още ме няма."
Приятна снежна вечер! И да те има!... :)

mt46 написа:
Виждам, че си поработила по стихото... :)
Хубаво е, че си заменила "мене" с "вече" /и с "още"/, насочвайки смисъла към времето -
"но...тук вече ме няма."
Според мен е по-добре /смислово и ритмично/: "но... в него вече ме няма."
И на финала: "но... в него още ме няма."
Приятна снежна вечер! И да те има!... :)


Ох, Марине, поработих:) - и още не е окончателно. С това стихотворение исках да пробвам някои нови неща - да организирам стиховете в епод, да комбинирам амфибрахий с пирихий и т.н. Елица ме усети:)- и ме подкрепи. Най-близко до идеята си съм с това "но...мене ме няма" и двойното местоимение не ме притеснява - но не мога да отсека финала, нямам много варианти да използвам "няма".Затова включих и антонимите – с тях става лесно. Но...пък последният стих се удължава, появява се този молос, измества се акцентът и пр. "Него" не ми е силна дума, поне не колкото "мене", а и се губи асонансът на „е”, иска ми се да звучи отрицателно, да създава звукова представа за „не”:) Така го чувствам, може и да греша.
Е, не че е толкова важно! И все пак ти благодаря, много ми помагаш! Трогната съм! Хубава съботна вечер!


Благодаря! За мен търсенето на ритмични ефекти е второстепенно... "Мене" не ми допада, защото се акцентира на "аза", на егото... "Него" е по-добра смислова връзка със "свят", отколкото неясните "тук" и "там"...
Уютен ден, Вени!...


:))) Това е, защото си творец, поет по душа и призвание, истински! Представяш ли си Ботев да брои сричките:))) А моето е занаятчийство, ръчно производство, вглеждам се във всеки звук и багра - за удоволствие! Благодаря ти за всичко! Поздрави!
цитирай
49. paciencia - Здравей, мила Вени!
08.01.2017 16:32
За кой ли път влизам, чета и ми става тъжно и в същото време е толкова красиво. Изповед, търсене на себе си, изгубване в хаоса на живота...и мене нещо ме няма:)
Толкова ми е хубаво в блога ти, усещам те с твоите трепети, вълнения, тревоги, радости и ми е топло и уютно...Благодарна съм, че те има, Вени и те прегръщам!
цитирай
50. donchevav - За кой ли път влизам, чета и ми става ...
08.01.2017 17:09
paciencia написа:
За кой ли път влизам, чета и ми става тъжно и в същото време е толкова красиво. Изповед, търсене на себе си, изгубване в хаоса на живота...и мене нещо ме няма:)
Толкова ми е хубаво в блога ти, усещам те с твоите трепети, вълнения, тревоги, радости и ми е топло и уютно...Благодарна съм, че те има, Вени и те прегръщам!


Мила Васенка, ти си моето второ аз в този блог - радваш се с мене, тъжиш, разбираш ме за всичко. Благодаря ти! Идвай по-често, в сърцето си ми, приятелко! Да, цял живот търсим себе си - или се залъгваме, че нещо търсим - правим лъжливи движения - един път, два пъти - и кротваме. Като в любимото ми стихотворение на Б. Иванов. Искаш ли да ти го цитирам цялото - кратко е?:)))

ТОГАВА
Тогава ще си сложа шапката,
ще се сбогувам - сбогом с котката -
и ще излезна да те търся.
Пътят бил посипан с тръни -
и ще се върна за обувките,
ще хвърля на леглото шапката,
ще се сбогувам - сбогом с котката.
Отново ще си сложа шапката,
ще се сбогувам - сбогом с котката.
Цялото небе до тебе
било разхвърляно на облаци -
и ще се върна за палтото,
ще се ръкувам - здрасти с котката.
Думите ще съм забравил,
които трябва да ти кажа,
а те не чакат зад вратата,
не ги протяга окачалката.
Тогава ще си махна шапката
и
котката
ще
сложа
в
нея.

Извинявай, ако съм ти досадила. На мене тия стихове ми действат магично - може би заради котката:)))))
Благодаря ти за топлите думи, мила Васе, подкрепа си ми! И аз ти изпращам със сърцето си най-гореща подкрепа и обич! Последвай поривите си да правиш това, което ти харесва, реализирай плановете и мечтите си! Благословена да си, приятелко!
цитирай
51. mt46 - Мда,
10.01.2017 11:10
явно напразно съм се старал да редактирам стихото ти... По-добре ще е да избягвам подобна грешка...
Лек ден!...
цитирай
52. donchevav - явно напразно съм се старал да ре...
10.01.2017 13:23
mt46 написа:
явно напразно съм се старал да редактирам стихото ти... По-добре ще е да избягвам подобна грешка...
Лек ден!...


Не, Марине, не е така - не е напразно! Нито пък това тук е окончателна редакция - просто сменям вариантите на няколко часа - не съм сигурна... пробвам. Всъщност наистина това "мене ме" /в смисъл не "Аз, аз!...Голямата работа!...Булгар, булгар!", както може би го чувстваш, а по-скоро "Всичко е прекрасно, но какво от това, след като не се усещам част от него, след като мене в него ме няма":))), това дублиране, мисля, не ми е проблем, аз го търся, така го усещам. Проблемът, както май вече ти се жалвах, е в последния стих, който трябва да казва "Дано там още дълго ме няма, защото в пространството на вечната хармония няма нищо от прекрасния човешки свят, който е в нас и ние сме в него, колкото и да се правим на индиферентни". Но да го кажем със същия стихотворен размер, брой срички и рима и да започва с "но" и да завършва с "няма":))). Как да стане?:)
Та затова опитвам:)))
Поздрави - и не сърди! Ти просто помагаш - дразнят те грапавините и двусмислиците, защото си истински, защото имаш и ухо, и сърце за словото! Знаеш колко те ценя като творец - но аз пък знам и това, че си приятел - и ще ме оставиш да си изживея бебешките стъпки и грешки! Хубав ден - снежен и красив, но милостив и добър към нас, човеците! Усмивки!
цитирай
53. sestra - Обичам когато човекът, слаб сам по себе си
13.01.2017 20:36
прави от болезнените и абсурдни истини в света изкуство. Ако трябва да съм точна, това обичам най-много от всичко. Поздрав, Вени...
цитирай
54. donchevav - https://www.youtube.com/watch?v=I28Ao802mXE
13.01.2017 21:34
sestra написа:
прави от болезнените и абсурдни истини в света изкуство. Ако трябва да съм точна, това обичам най-много от всичко. Поздрав, Вени...


Аз също:))) Мисля, че абсурдната ни реалност ражда тия болезнени, абсурдистки пориви - и не им се съпротивлявам...бягам:))) Нещо като в тая любима песничка, поздрав за тебе с пожелание за спокойна, умиротворена вечер! Прегръдка, мила Стани!
цитирай
55. sestra - Също обичам тази песен благодаря ти.
14.01.2017 10:37
donchevav написа:
sestra написа:
прави от болезнените и абсурдни истини в света изкуство. Ако трябва да съм точна, това обичам най-много от всичко. Поздрав, Вени...


Аз също:))) Мисля, че абсурдната ни реалност ражда тия болезнени, абсурдистки пориви - и не им се съпротивлявам...бягам:))) Нещо като в тая любима песничка, поздрав за тебе с пожелание за спокойна, умиротворена вечер! Прегръдка, мила Стани!

Още една мисъл, доближаваща изкуствата до реалността, врчнонеуловима. Тя е на Жорж Брак: Изкуството е принудено да безпокои, науката успокоява.
цитирай
56. donchevav - прави от болезнените и абсурдни ...
14.01.2017 15:49
sestra написа:
donchevav написа:
sestra написа:
прави от болезнените и абсурдни истини в света изкуство. Ако трябва да съм точна, това обичам най-много от всичко. Поздрав, Вени...


Аз също:))) Мисля, че абсурдната ни реалност ражда тия болезнени, абсурдистки пориви - и не им се съпротивлявам...бягам:))) Нещо като в тая любима песничка, поздрав за тебе с пожелание за спокойна, умиротворена вечер! Прегръдка, мила Стани!

Още една мисъл, доближаваща изкуствата до реалността, врчнонеуловима. Тя е на Жорж Брак: Изкуството е принудено да безпокои, науката успокоява.


О, благодаря ти! Много силна мисъл - ще я запомня! Аз харесвам и една друга, в по-различен план - мисля, че беше на Ван Гог: "Можеш да бъдеш учен с учените, но с художника трябва да бъдеш поет". Ти по-добре знаеш доколко е вярно - на мене просто ми допада:)))

Хубав следобед, мила Стани
цитирай
57. cortana - Привет! :)
17.01.2017 16:24
Вие сте една от.... майсторките на мизансцена тук, в блог.бг. :)
Затова си позволявам да Ви напиша нещо, което ще направи постингите Ви още по-готинки. :)
Със задоволство видях, че използвате '?' вместо '&' при аутоплея, което ме кара да си мисля, че сте го приели от един мой приятел, дал решението когато се получи проблема. Това, което ще Ви препоръчам също е негово дело и касае съотношението хоризонтален спрямо вертикален размер на вгражданите клипове, което е най-добре да бъде 1,78.
Тоест, ако хоризонталният размер както е в случая Ви е 470 (за да е еднакъв с картинка както обикновено го прави майсторът на мизансцена:)))), то вертикалният е най-добре да Ви бъде 264, а не 360 както сте го задали.
Или вертикален размер е равен на хоризонтален, делено на 1,78.
Опитайте в този постинг и ще се убедите, че ще стане по-добре, а именно:
При 'пълноцветен' клип (липсващи черни ивици отстрани, което вече е проблем на не дотам доброто майсторство на създалият клипа), ако спазвате тази препоръка - клипът Ви ще е без черни ивици, било то от ляво и от дясно, или от горе и от долу.

Извинявам се, ако съм досадила, но идеята ми беше да помогна.
Ако информацията Ви се е сторила полезна - можете да зачетете този мой постинг например:
http://cortana.blog.bg/technology/2017/01/13/plamnala-liubov-zaglavieto-e-shegichka.1502933
който ще допълня като възможности в последния ми към момента.

Успехи! :)
цитирай
58. donchevav - Благодаря, cortana – за добрите ...
17.01.2017 20:03
Благодаря, скъпа cortana – за добрите думи и за полезните съвети! Ценя ги – особено когато идват от толкова компетентен източник – направо от първоизвора:)))
Разбирам Ви – за един професионалист такива пропуски като черните ивици са досадни и дразнещи– промених ширината и сама се убедих, че така е много по-добре. Благодаря Ви!
Да, не използвам всички възможности на нашия чудесен блог – например цитираната от Вас опция за избор на момент, от който да се стартира клипът /преди можеше директно да се избира с едно просто плъзгане и отрязване/. Не знам как да обясня това неглижиране – може би с извинението, че оформлението не ми е основен приоритет – както отговорих преди време и на Вашия приятел след един негов коментар за оформлението на мой постинг. Той ме разбра – и спечели уважението ми с джентълменската си постъпка да не настоява да променям облика на постингите си. Но – това не пречи да съм Ви благодарна за конкретния много ценен съвет. Обещавам – ще се опитам занапред да бъда по-старателна в този технологичен аспект!:)))
Благодаря за оказаното внимание – наистина благодаря – и горещо се надявам на разбиране…
Поздрави – с пожелание за успешно блогуване!:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: donchevav
Категория: Поезия
Прочетен: 3043112
Постинги: 329
Коментари: 7832
Гласове: 53380
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031