Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.06.2015 06:10 - Знак ми трябва и вяра - след толкова дъжд...
Автор: donchevav Категория: Поезия   
Прочетен: 12962 Коментари: 34 Гласове:
34

Последна промяна: 26.09.2017 20:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  




image




Знак ми трябва и вяра –
     след толкова дъжд

 

 

Толкова дъжд се изля – не престава…

тихо и кротко – през целия ден.

Мокър, светът покрай мен отминава,

аз пък бездействам в дъждовния плен.

 

Капки разнежени милват стъклото,

с кротки въздишки отмиват праха.

Смешно и тъжно – и жалко, защото

времето бърза …пък аз си стоя.

 

Синя омара в очите ми стеле

сянка на обич и нежна печал.

Птици под покрива, тъжно привели

мокри крила, ме поглеждат със жал.

 

Не, не жалете – аз още съм жива,

и не унивайте – сивият ден

маха за сбогом и май си отива-

тъжно безсмислен, по юнски студен.

 

Утре – о, утре представям си колко

топло ще грейне светът изведнъж 

всяко страдание, мъка и болка

нежно отмил ги е днешният дъжд.

 

Но ми е тъжно –за  днес – и за всичко.

Цялата вяра дъждът ми отми.

Моля те, Боже, знам, ти ме обичаш,

знак дай, че свършват печалните дни!

   



image

  
Картинки: Интернет
 




 



Тагове:   Бог,   слънце,   вяра,   знак,   болка,   тъга,   утре,   дъжд,


Гласувай:
34



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав за хубавото стихо, Вени!...
24.06.2015 08:54
Едва ли може с магическа пръчка да свършат печалните дни... Естествено е редуването на радост и тъга, на светлина и тъмнина...
Споко, скоро пак ще завали!... :)
цитирай
2. donchevav - Благодаря за утешението:)))))) ...
24.06.2015 10:37
Благодаря за утешението:)))))) Знам - и бързам след работа да си обера малините. Единствената ми утеха е, че при другата порция дъжд ще ям тъжно и печално палачинки с малиново сладко по рецепта на To4ilka:))))))))
Поздрави, Марине! Хубав ден!
цитирай
3. eliana - Вярвай в кръговрата,Вени!
24.06.2015 11:27
Марин го е казал перфектно :)
Ще допълня ,че най-тъмно е преди изгрева , после е съвсем друго.
Има и такива дни ... прекрасно си описала,нека остане там,
а днес е съвсем нов ден,наслади му се!

При мен е слънчево, с лек ветрец,гали :)
цитирай
4. eliana - За дъждовната серия , нещо любимо.Поздрави!
24.06.2015 11:28
А дъждът е плакал мен.
Затова съм толкова горчива,
че когато ме целуват,
ги проклинам
и когато ме прегръщат,
ги напускам
и когато ме поискат,
ги погубвам.

А дъждът е плакал в мен.
Затова съм толкова красива,
че когато ме сънуват,
ги разплаквам
и когато ме забравят,
ги настигам
и когато ме пожертват,
ги помилвам.

А дъждът е плакал в мен.
Затова съм толкова безумна,
че когато ме оставят,
ги желая
и когато ме отпиват,
ги спасявам
и когато си отидат,
ги обичам.

Бояна Петкова
цитирай
5. emi1ts - Дъждът
24.06.2015 11:30
е знак,че природата ще се обнови и всяка тревичка с повечко слънце след него ще избуи с нови сили!За всичко си има време!Хубав ден!Прегръдки!
цитирай
6. donchevav - Марин го е казал перфектно :) Ще ...
24.06.2015 12:20
eliana написа:
Марин го е казал перфектно :)
Ще допълня ,че най-тъмно е преди изгрева , после е съвсем друго.
Има и такива дни ... прекрасно си описала,нека остане там,
а днес е съвсем нов ден,наслади му се!

При мен е слънчево, с лек ветрец,гали :)


Да, Марин го е казал най-вярно - днес е съвсем нов ден, утре пак дъжд:)))) Но си права за едно - трябва да се наслаждаваме на днешната радост - утре, за утре има кой да му мисли - Бог и Емил Чолаков от бТВ:))))))
Прегръдка, Ели, с пожелание за много слънчеви зайчета в летните ти изживявания днес .....и в дъждовното утре! :)))))
цитирай
7. donchevav - А дъждът е плакал мен. Затова съм ...
24.06.2015 12:24
eliana написа:
А дъждът е плакал мен.
Затова съм толкова горчива,
че когато ме целуват,
ги проклинам
и когато ме прегръщат,
ги напускам
и когато ме поискат,
ги погубвам.

А дъждът е плакал в мен.
Затова съм толкова красива,
че когато ме сънуват,
ги разплаквам
и когато ме забравят,
ги настигам
и когато ме пожертват,
ги помилвам.

А дъждът е плакал в мен.
Затова съм толкова безумна,
че когато ме оставят,
ги желая
и когато ме отпиват,
ги спасявам
и когато си отидат,
ги обичам.

Бояна Петкова


Благодаря ти, мила Ели! Погубвам....помилвам....обичам....защото дъждът е плакал в мен. Прекрасно стихотворение! Нека идващият дъжд да ни направи по-милостиви и по-обичливи! Хубав, слънчев ден!
цитирай
8. donchevav - Дъждът е знак, че природата ще се ...
24.06.2015 12:37
emi1ts написа:
Дъждът е знак,че природата ще се обнови и всяка тревичка с повечко слънце след него ще избуи с нови сили!За всичко си има време! Хубав ден!Прегръдки!


Ох, точно избуяването на тревичките ми е проблем, особено след дъжд.... Но, мила Еми, молИ се след идващата нова порция дъжд циклонът да замине другаде, в някоя по-суха, копнееща за дъжд географска ширина, а при нас да се установи устойчиво високо налягане - ако не над цялата страна, поне над някои стратегически места, характерни с минералната си или солена водичка:))))
Прегръдка, мила Еми! Весело и безоблачно лято!
цитирай
9. makont - Приеми го като пречистване, Вени!
24.06.2015 14:35
Унинието, загубата на енергичност и маленхолията, всъщност са засилване за новото слънце, което ни очаква. Ще светне, и навън и в душата. Заспи, докато вали заспи. Пълен релакс. На дъжд се спи прекрасно. О, ако мога, веднага бих се кротнала. В очакване на слънцето, пропускайки цялата меланхолия на смръщеното време. Усмивки!
цитирай
10. megg - Понякога,
24.06.2015 16:20
разполовен между очакването и разочарованието, човек има нужда и от нищоправене, за да потъне в съзерцание и да усети всичко онова, за което толкова често няма време... Ето, като тази прекрасна картина:

Капки разнежени милват стъклото,
с кротки въздишки отмиват праха.

А може би точно дъждът е знакът?!...
Здравей, мила Вени, поздрав за хубавото стихотворение и прегръдка от мен!
И честит Еньовден, по вятъра ти пращам слънчице, усмихнато!
цитирай
11. troia - Не искам
24.06.2015 20:14
да звуча толкова категорично, защото всяко твое стихотворение има свое послание и красота, но това е прекрасно. Изпитвала съм същите чувства, но не мога да ги опиша и пресъздам като теб. Браво! Казвам го най-искрено.
Приятна вечер мила, Вени!
цитирай
12. valeska - :)
24.06.2015 21:17
Стих, дъжд и GIOVANNI MARRADI!!! Благодаря ти, приятелко!
цитирай
13. anin - Честит празник!
24.06.2015 22:46
Вени, нека "по вода да ти върви" !

*anin
цитирай
14. donchevav - Унинието, загубата на енергичност ...
24.06.2015 23:28
makont написа:
Унинието, загубата на енергичност и маленхолията, всъщност са засилване за новото слънце, което ни очаква. Ще светне, и навън и в душата. Заспи, докато вали заспи. Пълен релакс. На дъжд се спи прекрасно. О, ако мога, веднага бих се кротнала. В очакване на слънцето, пропускайки цялата меланхолия на смръщеното време. Усмивки!


Мила Майче,за какъв сън говориш! Сама признаваш, че и ти не можеш а си го позволиш:))) От 5ч. сутринта една сега намерих време да седна:)))) Това са ония дни, за които народът казва "Ден година храни". Изкарах 8ч. на работа и още 8ч. - в градината. Набрах между другото три кофи малини - към 30 кг., и направих всички възможни рецепти на To4illka за още 3ч. - компоти, сиропи и сладко И когато кротнах съпруга на салатка и кюфтенца в 23ч., разбрах, че моето време най-после е дошло. Не-е-е, не ме е страх вече от дъжда, нека идва утре:)))) Чак до спане едва ли ще стигна, но бих мога да отделя тъй - едно 4-5 часа на приятелите си в блога:)))
Хубава вечер, мила Майче! И светъл, жизнерадостен ден утре, без тъга и меланхолия! Прегръдка!
цитирай
15. donchevav - разполовен между очакването и р...
24.06.2015 23:42
megg написа:
разполовен между очакването и разочарованието, човек има нужда и от нищоправене, за да потъне в съзерцание и да усети всичко онова, за което толкова често няма време... Ето, като тази прекрасна картина:

Капки разнежени милват стъклото,
с кротки въздишки отмиват праха.

А може би точно дъждът е знакът?!...
Здравей, мила Вени, поздрав за хубавото стихотворение и прегръдка от мен!
И честит Еньовден, по вятъра ти пращам слънчице, усмихнато!


Благодаря за хубавото слънчице, мила Мег - а аз се чудя какво така изведнъж ми светна - мило едно такова, обичливо - а то било твоят подарък, пратен по вятъра! Права си за нищоправенето - ох, как ми хареса тази думичка! Каква необятност, дълбочина и всеизмеримост има в нея. Ще си я запаметя. Хубаво е човек да има ако не ден, поне час за нищоправене.
А на тебе, мила Меги, пожелавам бодрост и енергичност - да пребориш тоя стар меланхолик, досадника дъжд - със слънчева усмивка и лятно презареждане! Прегръдка! И честит Еньовден – със закъснение:))))
цитирай
16. tota - О, Вени!
24.06.2015 23:44
Защо печал? Дъждът е пречистване, отмиване, благодат. Няма нищо по - хубаво от лошото време. Прогони лошите мисли и се отдай на себе си!

Поздрави, Вени!
цитирай
17. donchevav - да звуча толкова категорично, з...
25.06.2015 00:09
troia написа:
да звуча толкова категорично, защото всяко твое стихотворение има свое послание и красота, но това е прекрасно. Изпитвала съм същите чувства, но не мога да ги опиша и пресъздам като теб. Браво! Казвам го най-искрено.
Приятна вечер мила, Вени!


Благодаря ти, мила Кате! Ти си истинска приятелка и като такава - говориш много мили неща. Единствената ми заслуга в този текст е, че искрено си казвам точно което ми е на душата - без страх, без преструвки, без украса. Аз лично се дразня на места от разговорния тон и липсата на поетичност, но това е положението - така съм го почувствала, така съм го казала.
А навън времето пак се промени. Духа силен вятър, захладня. Утре сигурно пак ще вали:)))
Спокойна нощ, приятелко! И нека дъждът отмие тъгата и лошото настроение - да остане само радостта и предчувствието за лято! Прегръдка!
цитирай
18. donchevav - Стих, дъжд и GIOVANNI MARRADI!!! ...
25.06.2015 00:18
valeska написа:
Стих, дъжд и GIOVANNI MARRADI!!! Благодаря ти, приятелко!


:)))))))))) Искаш ли да ти призная нещо, мила Валеска - но така, тихичко, другите да не разберат:))) Отдавна си мечтаех да направя някакъв текст по тази вълшебна мелодия - и си представях, че ще се разказва за дъжд:)))) И ето - то самО си дойде - и дъждът, и тъгата, и пленителната музика, която изведнъж ме обсеби:)))
Благодаря ти за разбирането, мила приятелко! Спокойна нощ, светли сънища!
цитирай
19. donchevav - Вени, нека "по вода да ти въ...
25.06.2015 00:25
anin написа:
Вени, нека "по вода да ти върви" !

*anin

Ех, Ани, изпуснах да ти честитя празника! Но нека силата на неговото слънце и ароматът на вълшебните му билки направят тези най-дълги дни в годината светли празници за тебе! И между другото, иде нов дъжд - пак ще ни тръгне по вода!:))) Дано не е за дълго - макар че моите зеленчуци сигурно мислят и се надяват на друго:)))
Прегръдка, мила Ани! Спокойна нощ!
цитирай
20. metlichina - не си била сама....
25.06.2015 00:27
а със сълзите на Бога... знаех си аз, че дъждът
е поезия... прегръщам те... тук се чувствам
в свои води..
цитирай
21. donchevav - Защо печал? Дъждът е пречистване, ...
25.06.2015 00:36
tota написа:
Защо печал? Дъждът е пречистване, отмиване, благодат. Няма нищо по - хубаво от лошото време. Прогони лошите мисли и се отдай на себе си!

Поздрави, Вени!


Вече мина, мила Ати - всичко мина: и дъждът, и лошото време, и унилото, безрадостно настроение. Днес времето беше толкова топло, толкова лятно - поработих в училище, после в градината - и ми дойдоха други, по-радостни мисли в главата. Право казват хората, че трудът лекува.
Поздрави, приятелко! Светли, радостни да са мислите ти, бодро - настроението ти! Прегръдка!
цитирай
22. donchevav - Не си била сама. . . . а със сълзите на ...
25.06.2015 00:44
metlichina написа:
Не си била сама....
а със сълзите на Бога... знаех си аз, че дъждът
е поезия... прегръщам те... тук се чувствам
в свои води..


Благодаря ти, мила Метичинке! Не се учудвам, че обичаш дъжда - нали си цвете! С малко закъснение - честит празник на лековитите билки, цветята, слънцето и любовта! Обичам Еньовден, но винаги ми е и малко тъжно - денят започва да става по-малък, Свети Еньо тръгва за сняг! Лека нощ, синьо цвете! Красиви, цветни сънища!
цитирай
23. stih - Има дни за валежи, има дни и за слънце...
25.06.2015 03:14
Текст, музика и илюстрация докосват, вълнуват, будят размисли...
При теб винаги е хубаво, Вени.
Благодаря за красотата!
цитирай
24. donchevav - Текст, музика и илюстрация до...
25.06.2015 05:07

stih написа:
Текст, музика и илюстрация докосват, вълнуват, будят размисли...
При теб винаги е хубаво, Вени.
Благодаря за красотата!

"Има дни за валежи, има дни и за слънце..." Така е, мила Ели! Вчера беше ден със слънце - сега пак е дъжд. Нощен дъжд - тъмен и студен. Но както казва Мая, на този дъжд хубаво се спяло Ще опитам и аз - поне за малко:)))) Благодаря ти за топлите думи, Ели! Поздрави!
цитирай
25. martiniki - Хубаво, меланхолично, дъждовно...поздрави, Вени!
25.06.2015 07:57
Дъждът доведе лятото, дърпаше го за ръката и съвсем с време го домъкна- малко опърничаво засега, но цветовете и ароматите му са тук...тревата избуява, пак ще се водят зелени сражения
цитирай
26. donchevav - "пак ще се водят зелени сра...
25.06.2015 08:31
"пак ще се водят зелени сражения" - хареса ми! Точно! И в другия, човешкия смисъл - на лозето и на градината:))))) Прегръдка, мила Марти - с дъх на малини и малко мокра от поредната порция дъжд! Хубав ден, приятелко!
цитирай
27. stela50 - Хубав стих... нежна печал, капки дъжд, мека красота...
25.06.2015 18:25
на мечтателно тъжен, романтично оптимистичен музикален фон.
Чудно е, Вени ! Умееш да одухотворяваш, да съживяваш със слово
невероятно образно природата, битието... тъгата, самотата...
Просто възхитително...
Прегръдки !
цитирай
28. donchevav - Ех, мила Танче, пък аз се наслажд...
25.06.2015 21:47
Ех, мила Танче, пък аз се наслаждавам на начина, по който се изразяваш - толкова богато, така нюансирано! Да, това е животът сред книгите, със словото в душата - моята мечта и разбирането ми за щастие:))) Чувстваш толкова фино, с такава положителна емоционална нагласа, че след твоя коментар на човек му идва да литне! Благодаря ти, приятелко! Прегръдка с обич и възхищение!
цитирай
29. usmivka99 - Поздрав!
25.06.2015 22:04
Усмихни се на дъжда! :)
цитирай
30. donchevav - Усмихни се на дъжда! :) :)))...
25.06.2015 22:57
usmivka99 написа:
Усмихни се на дъжда! :)


:)))))))))))))))))))))))
Готово, широка малинова усмивка! Изхитрих дъжда, изпреварих го, обрах всичките малини във всичките градини и направих всичките рецепти на to4ilka - от всичко по много - и доволна, сега пия чай от липов цвят с прясно малиново сладко! Бъди ми скъпа гостенка, мила Усмивка, приеми от мене едно топло чайче с лъжичка сладко от малинки - в не по юнски хладната вечер - глътка топлина и аромат - с обич! Хубава вечер!

цитирай
31. astrojozi19 - Вени Мерси!
26.06.2015 01:29
Красиво е! И дъждеца си е хубав, всичко е от Господа, отмива и пречиства, дава нова свежест на живота.
Поздрави приятелко!
цитирай
32. donchevav - Дъждът наистина е красив, Жозетка, ...
26.06.2015 06:48
Дъждът наистина е красив, Жозетка, особено през юни. Малко е хладно, но за работните дни това дори е за предпочитане. Казват, че на морето е топло и слънчево. Е, надявам се скоро да се убедим лично:))) Весело лято, приятелко! Прегръдка!
цитирай
33. litatru - :) Здравей, мила Вени!
26.06.2015 20:14
Нежност и красота има в стиховете ти, а малините... и после - сладко с палачинки... и ще забравиш за тъгата в дъждовните дни.
(Моите малини са много едър сорт, подарен ни от един отличен агроном, но ние ги изяждаме още на стеблото, а правим сладко от вишнап).
цитирай
34. donchevav - Здравей, мила Литатру! Обожавам ...
26.06.2015 21:32

Здравей, мила Литатру! Обожавам сладко от вишнап! Тази година вишнапите са разкошни - чисти и едри, направо черни, по-сладки от черешите! И на нас ни подариха някакви малини - едри, сочни и ежемесечни - постоянно цъфтят и връзват - до октомври. Има вече няколко зрели малинки от тях - но предстои да ги развъждаме - нямам представа точно какви са, но са едри. Както и къпините - по-едри са от ягоди - но и те са въпрос на бъдеще в нашата градина - имаме само два храста от тях:))))
Малиново да ти е, мила Литатру - нежно и ароматно, пленително лято! Прегръдка!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: donchevav
Категория: Поезия
Прочетен: 3043325
Постинги: 329
Коментари: 7832
Гласове: 53380
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031