Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.06.2015 05:56 - Природата немее пред това...
Автор: donchevav Категория: Поезия   
Прочетен: 12566 Коментари: 37 Гласове:
35

Последна промяна: 26.09.2017 20:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



   

 


Еволюция…

 

 

И тъй върви светът от памтивека

по правила неписани, но верни:

да гледа мишката –  съдба нелека –

пред котешки очи да се не мерне.

  

 

Но май законите природни вече

променят се - не са, каквито бяха.

И котките са малко по-човечни,

и мишките правата си разбраха.

 

 

И само ние, хората, нехаем

за милост, толеранс и тъй нататък.

Че сладка е играта – то се знае,

на котка-мишка – но… да си котакът.

 

 

 

 
   









Гласувай:
35



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sande - Добре, че са мишките, ....
17.06.2015 07:54
За да си живеят живота котките.
цитирай
2. donchevav - И да нямаше кучета. . . Но то пък и к...
17.06.2015 08:03
И да нямаше кучета... Но то пък и кучетата не са вече това, което бяха....Поздрави, скъпи Санде!
цитирай
3. anin - Добро утро, Вени!
17.06.2015 08:24
Хубав, по котешки спокоен ден!
цитирай
4. donchevav - Благодаря, Ани! Дано не е такъв чак ...
17.06.2015 08:39
Благодаря, Ани! Дано не е такъв чак заспал, че ... днес раздаваме дипломите на 12-класниците:))) Успешен ден и на тебе!
цитирай
5. tota - Еволюция….какво ли има още да види светът?
17.06.2015 08:40
И въпреки нея, играта си остава...
"Че сладка е играта – то се знае,
на котка-мишка – но… да си котакът."

Поздрави, Вени!
Хубав ден!
цитирай
6. donchevav - Да, Ати, сладка е тая стара игра. . . И ...
17.06.2015 09:27
Да, Ати, сладка е тая стара игра... И справедлива. "Когато котката я няма, мишките палуват" - имаше такава сентенция. Хареса ми как го е разказала една наша блогърка преди години:
http://ambroziia.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/12/30/vlastta-na-mishkite-basnia.874800

Така че - природата никога не греши! Нека пребъде старата, вечна игра!
Поздрави, скъпа Ати! Прегръдка от мене!
цитирай
7. litatru - ;)
17.06.2015 10:10
Котак да си в дешно време!
Прегръдки и поздравление!!!
Литатру
цитирай
8. donchevav - Да, мила Литатру! Преситен, отп...
17.06.2015 11:01
Да, мила Литатру! Преситен, отпуснат, ленив котак... Не съм сигурна обаче дали искам да е обратното - мишките да са преситени - колко ли арогантни и агресивни биха станали:))) Природата си знае работата:))))
Прегръдки и от мене! Весел ден!
цитирай
9. emi1ts - В природата,
17.06.2015 12:28
както и при нас хората , средата и условията на живот са важни и определящи за поведението!Според тях се променяме и ние!;)
Хубав ден мила Вени !
цитирай
10. stela50 - В природата всяко нещо си има свое място,
17.06.2015 13:53
своя роля и значение... природата не грещи, но има и изключения...
и животът на котките е изпълнен със страхове и болки,особено на тези,
останали на улицата... светът се променя, променят се и условията
на живот, животните - също... а хората... да, нехаем, меко казано...
Чудесен стих и клипчета !
Поздрави и хубав ден, мила Вени !

цитирай
11. zemela - Нищо не е такова, каквото е било:...
17.06.2015 14:16
Нищо не е такова, каквото е било:)
Поздрави, Вени!
цитирай
12. megg - Мишле, гушнато в котка - не знам...
17.06.2015 17:33
Странно е, но ми допада. :) Но пък, от друга страна:

И тъй върви светът от памтивека
по правила неписани, но верни:

От друга страна, да не забравяме за кого е предназначено ловуването...
Привет, мила Вени, хубав ден и сладка почивка; лято с много, много радост! :)
цитирай
13. mt46 - Поздрави!...
17.06.2015 19:15
Хубаво стихо си написала, Вени... Но мисля, че в природата винаги е имало изключения, отклонения... :)
цитирай
14. tryn - Привет, Вени!
17.06.2015 21:37
И в Природата, и в човешкото общество, силният властва над слабия.
Несправедливо е, но така се осъществява естествения подбор...

И котката има своите врагове...
Просто златна среда не съществува.

Стихът ти буди размисли. Благодаря!
цитирай
15. vestige - Чудесен пост Вени!
17.06.2015 21:45
На много неща могат да ни научат животните. Неподправени и истински. Ама за това се иска да умееш и да виждаш и да чувстваш. :) Хубава вечер от мен
цитирай
16. donchevav - Да, храната прави борбата, казано ...
17.06.2015 22:59
Да, храната прави борбата, казано по друг начин, нали? Моите кучета и котки също не се карат - но храната стига за всички - колкото и да я крият по ъглите или ровят из градината Затова и гълъбите са спокойни в присъствието на котките. Но природата понякога си казва думата - и влюбеният гугут беше храбър пред двете котки, но ...познай - няма значение, не познавай:)))) Та се замислих - само храна ли трябва на човека, за да бъде по-спокоен и миролюбив:))))
Поздрави, Еми – извинявай, че чак сега ти отговарям, но денят днес беше безкрайно дълъг и натоварен – тъкмо като за човек, който миналата нощ е спал само 1 час:))) Хубава вечер, приятелко!
цитирай
17. tera - Да, по принцип е сладурско
17.06.2015 23:08
Но, не е естествено. Какво се чудим тогава, че всичко наоколо е сбъркано и вече само ни навират в очите гейове и лесбийки, еднополови бракове и прочее.
Има с службата много колежки неомъжени, които си въобразяват, че на 35-40 години са още млади и не си дават сметка, че часовникът чука неумолимо и че са изпуснали и последния влак за деца. Защото след тази възраст да се раждат деца е престъпление спрямо самите деца. Никое дете не иска дърта майка на възраст на баба. Ама кой да им го обясни на дамите, а няма и да го разберат!
Така че всяко нещо, което е против природата е анормално.
Тоя котарак ми изглежда упоен! ")

цитирай
18. donchevav - - В природата всяко нещо си има свое ...
17.06.2015 23:13
stela50 написа:
- В природата всяко нещо си има свое място, своя роля и значение... природата не греши, но има и изключения...
и животът на котките е изпълнен със страхове и болки,особено на тези,
останали на улицата... светът се променя, променят се и условията
на живот, животните - също... а хората... да, нехаем, меко казано...
Чудесен стих и клипчета !
Поздрави и хубав ден, мила Вени !



Благодаря ти, мила Танче! Когато котката получи храна, я изяжда и иска още храна. Когато получи и нея и не може да я изяде, започва да нервничи и да подозира всеки в намерение да й я открадне. Когато една котка обаче системно е отрупвана с всякакви храни, удобства и грижи, инстинктът й да пази цялата храна за себе си отслабва. Тогава и мишлето престава да бъде предястие и се превръща в мека възглавничка в съня и другар в игрите. Да, човекът има какво да се учи в това отношение. Поздрави, мила Таня, хубава вечер!
цитирай
19. donchevav - Нищо не е такова, каквото е било:...
17.06.2015 23:18
zemela написа:
Нищо не е такова, каквото е било:)
Поздрави, Вени!


Да, Вики, нищо не остава същото, не може да остане същото. Но малко мишле, щастливо спящо до прегърнала го котка – е, дойде ми малко в повече:))) Но не е лишено от позитивизъм, признавам! Поздрави и спокойна нощ!
цитирай
20. donchevav - Странно е, но ми допада. :) Но пък, от ...
17.06.2015 23:27
megg написа:
Странно е, но ми допада. :) Но пък, от друга страна:

И тъй върви светът от памтивека
по правила неписани, но верни:

От друга страна, да не забравяме за кого е предназначено ловуването...
Привет, мила Вени, хубав ден и сладка почивка; лято с много, много радост! :)


Мила Меги, хубаво е, когато вкъщи няма спорове, ревност, вражди. Така се живее спокойно и щастливо! Радвам се за хармонията в отношенията на тези двама непримирими доскоро врагове - само не знам... подозирам малко котарака в притворство. Дано не съм права!
Прегръдка, светла моя приятелко! Ще стискаме палци на мишлето всичко да бъде наред! Спокойна нощ!
цитирай
21. donchevav - Хубаво стихо си написала, Вени. . . ...
17.06.2015 23:36
mt46 написа:
Хубаво стихо си написала, Вени... Но мисля, че в природата винаги е имало изключения, отклонения... :)


Ако намекваш, че един от двамата герои на клипа /или и двамата/ са с някакви отклонения - съгласна съм:)))) Поздрави, Марине! Благодаря ти за хубавите думи! Лека вечер!
цитирай
22. donchevav - И в Природата, и в човешкото обще...
17.06.2015 23:40
tryn написа:
И в Природата, и в човешкото общество, силният властва над слабия.
Несправедливо е, но така се осъществява естествения подбор...

И котката има своите врагове...
Просто златна среда не съществува.

Стихът ти буди размисли. Благодаря!

И аз благодаря, мила Ели! Да, златна среда не съществува. Или ако има такова златно сечение, то непременно минава през сърцата на по-слабите. Но силните също имат свои врагове и така - до безкрай! Прегръдка, Ели!
цитирай
23. donchevav - На много неща могат да ни научат ж...
17.06.2015 23:47
vestige написа:
На много неща могат да ни научат животните. Неподправени и истински. Ама за това се иска да умееш и да виждаш и да чувстваш. :) Хубава вечер от мен


Съгласна съм - природното винаги е по- правилното. Но за да разбереш законите му, трябва метаезик, който ние, хората, за съжаление не владеем.
Поздрави с пожелание за хубави юнски дни!

цитирай
24. donchevav - Но, не е естествено. Какво се чудим ...
17.06.2015 23:56
tera написа:
Но, не е естествено. Какво се чудим тогава, че всичко наоколо е сбъркано и вече само ни навират в очите гейове и лесбийки, еднополови бракове и прочее.
Има с службата много колежки неомъжени, които си въобразяват, че на 35-40 години са още млади и не си дават сметка, че часовникът чука неумолимо и че са изпуснали и последния влак за деца. Защото след тази възраст да се раждат деца е престъпление спрямо самите деца. Никое дете не иска дърта майка на възраст на баба. Ама кой да им го обясни на дамите, а няма и да го разберат!
Така че всяко нещо, което е против природата е анормално.
Тоя котарак ми изглежда упоен! ")



Упоен, а? Сега вече и на мене взе да ми изглежда така..Колко садистично! И когато се събуди, нищо няма да помни... В такъв случай мъчно ми е за него и мразя мишката. Приемам и другите разсъждения - и на мене ми се е случвало да се учудвам как някои хора мислят, че могат да забавят или да излъжат биологичния си часовник – но щом си вярват и така им харесва – въпрос на избор.
Поздрави за завръщането в блога! Доскоро!
цитирай
25. mt46 - Акцентът ми е друг -
18.06.2015 18:21
че навярно отклонения, изключения от природните закони е имало и в древността... Затова ми се ще мисълта да не е категорична:

Но май законите природни вече
не са съвсем това, което бяха.
ПП: А и да избегнем остарялата форма "нявга"... :)
Приятна вечер, Вени!...
цитирай
26. donchevav - че навярно отклонения, изключения ...
18.06.2015 21:50
mt46 написа:
че навярно отклонения, изключения от природните закони е имало и в древността... Затова ми се ще мисълта да не е категорична:

Но май законите природни вече
не са съвсем това, което бяха.
ПП: А и да избегнем остарялата форма "нявга"... :)
Приятна вечер, Вени!...


Сега разбирам:) Извинявай, че не схванах веднага – в последно време се заредиха едни къси нощи с едни 15-часови работни дни:)))
Прав си - и за отклоненията в древността, и за архаизма "нявга". Предложението ти ми харесва. Тръгнах да ти обяснявам защо не искам да правя промени – и за съюзните конструкции, и за връзката между архаизмите в трите строфи – но.. какво значение има...щом те дразнят – ще променя стиховете.
Благодаря ти, скъпи Марине, за отзивчивостта и помощта! Хубава вечер!
цитирай
27. mt46 - Благодаря, Вени!... :)
18.06.2015 22:27
И още един дребен детайл. Може би ще е по-точно:
"не са, каквито бяха"...
цитирай
28. donchevav - И още един дребен детайл. Може би ще е ...
18.06.2015 23:41
mt46 написа:
И още един дребен детайл. Може би ще е по-точно:
"не са, каквито бяха"...

:)))
Те бяха "нещо" и те бяха "някакви". Помниш ли "Традициите не са това, което бяха" - пунктирала съм рекламата:)))) Но - и така става.
Благодаря, Марине! Поздрави!
цитирай
29. paciencia - Привет, Вени!
19.06.2015 09:15
Миличко клипче, макар, че котето ми изглежда съмнително спокойно, та чак ми е жал. А закуската е под носа му... Ама днешните котки вече май забравиха аромата на мишки и се хранят с Уискас, така че - нищо чудно. Нищо не е като преди.:)))
„И само ние, хората, нехаем
за милост, толеранс и тъй нататък.“Това е и моята болка...
Супер стихче, каращо ни да се замислим!
Прегръдки, Вени!
цитирай
30. donchevav - http://www. budnaera. com/201...
19.06.2015 13:46
анонимен написа:
http://www.budnaera.com/2013-02/2013-06-23_05.html
Явно не е нова статията, не бях попада досега на такова твърдение, ти Вени, какво мислиш?


???????????????????????????????????
цитирай
31. donchevav - Миличко клипче, макар, че котето ми ...
19.06.2015 13:56
paciencia написа:
Миличко клипче, макар, че котето ми изглежда съмнително спокойно, та чак ми е жал. А закуската е под носа му... Ама днешните котки вече май забравиха аромата на мишки и се хранят с Уискас, така че - нищо чудно. Нищо не е като преди.:)))
„И само ние, хората, нехаем
за милост, толеранс и тъй нататък.“Това е и моята болка...
Супер стихче, каращо ни да се замислим!
Прегръдки, Вени!


Е, Васенка, ти не знаеш ли как спят котките? Моите са същите - нахранени, спокойни, те не благоволяват да отворят и едно око, когато страшната питбулка минава покрай тях:)))) Каква закуска? А "Уискас" е нищо - моята Мими яде само храна на "Роял Канин" от 17 лв за килограм - и то само онази специалната, за "капризни котки" /difficult cats/. Но в интерес на истината сиамката обожава да лови мишки - не че ги яде, подарява ми ги:))))
Благодаря ти за хубавите думи, приятелко! Прегръдки и от мене, мила Васенка!
цитирай
32. anin - Е стига дее, пак ли съм анонимка :(
19.06.2015 17:03
анонимен написа:
http://www.budnaera.com/2013-02/2013-06-23_05.html
Явно не е нова статията, не бях попадала досега на такова твърдение, ти Вени, какво мислиш?

Хи хи, големи въпросителни съм предизвикала в теб, да поясня ...понеже ти си интелигентна и начетена и при това учителка, мислех си, дали би казала какво смяташ по тоя въпрос, дали е възможно статията да казва истината ?
anin :)
цитирай
33. donchevav - Благодаря ти, Ани! Комплиментите ...
19.06.2015 18:57
Благодаря ти, Ани! Комплиментите са хубаво нещо:)))) Ще се опитам добросъвестно да ти отговоря, но по принцип съм скептична към такива статии - нали разбираш, в тях никой не се кълне в научност и професионализъм - в подобни материали се ценят други неща:)))
До след малко!
цитирай
34. donchevav - Извинявай - задачи! Интересни са ...
19.06.2015 19:48
Извинявай - задачи!
Интересни са тези поети и писатели, представители на романтизма –лорд Байрон, Адам Мицкевич, Пушкин, Дюма! Подобно на героите си, те са тайнствени и непредсказуеми, гневни и страстни, обладани от безумни любовни пориви и копнеж за битки-често под чуждо национално знаме, за чужди каузи. Родени са в края на 18 век: Байрон - 1788г., Мицкевич -1798г., Пушкин - 1799г - и умират млади: Байрон - през 1824г. край турската крепост Лепанто в битката за независимост на Гърция, Пушкин – през 1837 година на дуел, Мицкевич – през 1855 г. в Константинопол, където организира полски легион в подкрепа на французи и англичани във войната срещу Русия.
Александър Дюма- баща, е роден през 1802 г. Останал сирак от 4-годишна възраст, той живял с майка си с вдовишката й генералска пенсия до 1822г, когато започва работа в Париж като секретар на могъщия орлеански херцог Луи-Филип. Подобно на всички романтици – буен, непокорен, непремерен и в живота, и в любовта. Участва в Юлската революция през 1830г., но я преживява:))) Умира едва през 1870г. Пише безсмъртни романи – блестяща проза, без ни най-малка следа от метрика. Смяташ ли, Ани, че е възможно да не се отпусне – поне две стъпки стих да напише до края на живота си –той – поетът над поетите - Пушкин! А и знаем прозата на Пушкин колко противоречиви оценки предизвиква /”Повестите на Белкин”/.
Не мога да си представя също, че точно през 1822-25г. Пушкин може да бъде набеждаван за прехвръкване до Париж и обратно…с какво и как, когато това е най-творческият му период – написва почти всичките си поеми, няколко сатири и романа в стихове „Евгений Онегин”. А през 1824-25г. в Михайловское до него е неотлъчно П. Осиповна, а после и А.П. Керн. И т.н……
Всъщност подобна е и съдбата на българския представител на романтизма – Хр. Ботев - появил се малко по-късно поради исторически причини /робството/. За него пък какви легенди се носят, поддържани от най-добрите ни литературни критици!
Поздрави, мила Ани! Благодаря за статията!

цитирай
35. anin - Здравей и Благодаря!
20.06.2015 08:40
От отговора ти разбирам, че няма как да е верно :)
Явно с подобни статии целят друго, както казваш....
Хубав уикенд! Поздрави на съпруга, ако ти остане време, вижте филмчетата :)
цитирай
36. donchevav - От отговора ти разбирам, че няма как ...
20.06.2015 09:18
anin написа:
От отговора ти разбирам, че няма как да е верно :)
Явно с подобни статии целят друго, както казваш....
Хубав уикенд! Поздрави на съпруга, ако ти остане време, вижте филмчетата :)


За себе си съм сигурна, че няма как да е вярно. Но ми беше много интересно – така логично са подредени действителни факти, че човек, ако не знае как се създават подобни загадки /такива има и около имената на Омир, на Шекспир, дори на нашия П. Хилендарски/, лесно може да приеме написаното за истина. Но пък – защо не – от творците романтици всичко може да се очаква:))))))))
Благодаря ти за поздравите! Поздрави и от съпруга! Аз сега домакинствам с неща от типа пити -баници- торти, че чакаме довечера гости, после пък /след дъжда/ ме чакат пет-шест градини – но по някое време обещавам, ще надзърна в предложенията ти – имам го запланувано. Благодаря ти, Ани! Весел да е съботният ти ден!

цитирай
37. metlichina - ех, че е хубаво...
23.06.2015 20:38
песничката е чудесна... и добре, че има мишчици...та
и котараците да поминуват... :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: donchevav
Категория: Поезия
Прочетен: 3042402
Постинги: 329
Коментари: 7832
Гласове: 53377
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031