Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2014 07:22 - Аз - капка живак, отказала да се превърне в оксид...
Автор: donchevav Категория: Поезия   
Прочетен: 3330 Коментари: 8 Гласове:
13

Последна промяна: 23.10.2015 18:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



image


В плен на някакъв когнитивен дисонанс



Всичко, което докосна,

бяга встрани

като капка живак,

разпилян  по погрешка.

Оказва се май

/ама че смешка/,

че живакът съм аз.

Всички ме гледат

някак с насмешка

и няма грешка -

не се и съмнявам,

за тях съм глупак.

Няма как -

първа крачка  

правя  и скок!

На пода съм , хей!

Светът е широк!

Бягам от хората -

те бягат от мене.

Мен не ми дреме –

стига със себе си

да нямам проблеми-

да се събирам-

да комуникирам

със сърцето на съвестта си.

Да не виждам в съня си

потери химици,

 със стъкленици

хукнали мен да ловят.

Отровен живак –

няма как,

някой накрая ще ме плени,

ще ме окисли –

ще стана червен живачен оксид-

 или нещо подобно.

Безподобно

падение за мечтите

и за дните достойни.

Ръжда. Червена.  Но пък другите –

ще бъдат спокойни.

Нищо, че аз

ще съм вече покойник.

Живачен оксид!

Ще кажа „Мерси”

Мерси – друг път!

Чака ме път!

Търкул….под кревата.

Там, в цепнатината

на стария ламинат

оставам завинаги

лъскав и млад-

напук, на инат

и по воля собствена

да си живея!

Свободен – само така

ще оцелея…

Търкул… но защо…

Какво е това –

това малко петно –

аз ли съм – зла беда!

Изпарявам се, губя се.

Светът бил широк,

давал простор

на всички  възможности…

Нека тогава покажа ви

малко способности!

Кой ви каза, че знаете-

можете да гадаете

какъв е цветът

на зловредните ми

изпарения!

Ето ви малко  от тях-

наздраве – и честито преселение

на оня свят!

Отмъстен, макар прокълнат,

Дух свободен, честит,

смърт ще нося на смъртните –

аз- капка живак,

неприела да стане

червен живачен оксид.

 

 

 





Гласувай:
13



1. benitta - Добро утро! :)
10.05.2014 07:57
Тънък хумор, съчетан с научни термини, философия между редовете, полъх на личностно израстване и добро себеусещане :)))
Ставам ли за литературен критик? Шегувам се, разбира се. Но си е вярно - хареса ми рано сутринта, как си играеш с метафората. Който разбрал, разбрал. Който не е - здраве да е.
Бъди един свободен атом, който образува молекули само с други подобни симпатични атоми ;)
цитирай
2. donchevav - Е, чак пък научни термини:))) Една ...
10.05.2014 11:41
Е, чак пък научни термини:))) Една позната от блога наскоро беше поставила такава психиатрична диагноза на цялото поколение от последните 25 години:))). Стана ми интересно. Вече цяла седмица нося като идея това усещане за отчужденост и враждебност /хайде да не използвам чужбинските думи/, за конфликт със заобикалящата действителност, за бягство от реалността и натрапчиви внушения от типа "Аз съм геврек" и пр. Донякъде съм съгласна с нея - в блога виждам все повече материали за разни извънземни, НЛО-та, духове и полтъргайсти, зли и добри сили - това също е по темата за дискомфорта на узнаването. И не съм съгласна - с обобщенията.
Ти правилно си усетила - не се отъждествявам с всичко това - благодаря ти за доловеното дистанциране и ирония. И изобщо - благодаря ти за подкрепата!
А, да , за да не ти пиша отделно съобщение - попаднах случайно на профила ти във Facebook и ти кликнах за приятелство - да не се чудиш кой е:))) Хубави почивни дни, Бени!
цитирай
3. precoria - "Нека тогава покажа ви ...
10.05.2014 13:10
"Нека тогава покажа ви

малко способности!..."
Друго не мога да кажа...
И поздрави!
цитирай
4. donchevav - Цитирам те без разрешение, но ако не ...
10.05.2014 14:07
Цитирам те без разрешение, но ако не ти е приятно, можеш да го изтриеш:
"Навън почти е невъзможно.Търся емоционални скривалища.В реалността слабо се позиционирам,но може в това да е силата ми.Минавам понякога през взаимоизключващи се модели на мислене, това което си смятал за устойчиво днес,се руши утре,градиш друго и то ти носи удоволетворение."
За това става дума, поне ми се искаше да е така - но може и да не съм успяла...В никакъв случай не съм искала да демонстирам нещо, моля те да ми повярваш, мила Петя. Най-малко пък аз! Макар че май така се получава - и друг път ми се е случвало да се изтъквам пред тебе без заслуги - прости ми, ако си го почувствала така. Било е неволно - а и в случая аз не се отъждествявам с оловното човече - напротив - иронизирам го уж:))))! Поздрави и усмивки!
цитирай
5. precoria - Беше ми приятно, Вени!
10.05.2014 15:14
Защо да не ме цитира приятелка?Дори се радвам, бях го позабравила.
Защо да е самоизтъкване,не мислим на дребно...Може и да не е мащабно, но хващам размаха на един човекТой лети, защо да не го подпомогна с нещо...Особено приятел,радвам се с него.В тая връзка да кажа и това ,че тази" първа "скарва хората тук в блога, защото някои се борят само за нея и другите стават криви.Не бих искала да стоя там за да си запазя приятелствата.Аз лично се радвам като видя приятел там...Това го казах във връзка с изтъкването, което ти днес разглеждаш...
Поздрави,Венче и знай , че всичко е наред.
Хареса ми твоя когнитивен дисонанс.
Приятен ден, макар и облачен!

цитирай
6. donchevav - Благодаря! Приятен ден и на тебе, ...
10.05.2014 16:00
Благодаря! Приятен ден и на тебе, Петя! Мно-о-о-ого голям фен съм ти! А ти си моето гуру в блога!
цитирай
7. ishchel - Уау.......
11.05.2014 22:46
Супер!:)
Поздрави
цитирай
8. donchevav - Благодаря, Ishchel! Поздрави!
11.05.2014 23:10
Благодаря, Ishchel! Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: donchevav
Категория: Поезия
Прочетен: 3042907
Постинги: 329
Коментари: 7832
Гласове: 53380
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031