Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.04.2014 07:38 - Под крушата цъфнала с Цветница пихме кафе
Автор: donchevav Категория: Поезия   
Прочетен: 1610 Коментари: 4 Гласове:
3

Последна промяна: 06.02.2019 21:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Утрото на двора буди ме – и не съвсем

 

 

 

Тази сутрин утрото  стана

по-рано,

да пие кафето си с мене.

Под крушата цъфнала

седна на двора –

да ме изчака -

с мило търпение.

Два гълъба,

гнездо в клоните свили,

решиха да му правят компания.

Моите котки, от факта щастливи,

на мига им отделиха внимание.

Кучето Джаки,

макар недоспало –

отзова се с бодряшка закачка.

Утрото смигна му,

за миг провидяло

в закачката някаква плачка.

Два щъркела горе, в небето запорили,

над къщата кръгче извиха.

Две патици в двора, спрели да спорят,

с поглед влажен ги проследиха.

Две малки врабчета, сгушени в крушата,

влюбено се зацелуваха.

Две свраки комшийки, купона подушили,

в двора кацнаха и залудуваха.

 

В къщата двама с теб също не спим,

усетили сладката  тръпка

да срещнеш утрото до човека любим,

вечността да изпиеш на глътки!



Честит празник!

 
 






Гласувай:
3



1. benitta - Честит празник!
13.04.2014 08:33
Тъкмо ще кажеш, дали Венета празнува на Цветница?
Весело стихче/песен :)
Хубав, слънчев ден ти желая!
цитирай
2. donchevav - Здравей, Benitta! Има три тълку...
13.04.2014 09:09
Здравей, Benitta! Има три тълкувания на името:
1. Женска форма на Венелин - венец (славянски).
2. Рисунка на лозов лист върху корицата на книга /винетка/
3. Католическо - от областта Venettia в Източна Италия
Дядо поп ми е казвал, че трябва да празнувам на 14 март - св. Бенедикт. Но аз знам от майка си, че съм кръстена на баба си Иванка. Понеже трябвало да поднови името на свекърва си, а то не й харесвало, нарекла ме на втората й буква: Иванка - Ваня - Венета, макар че никой никога не е казвал на баба ми Ваня. Затова празнувам на Ивановден - а иначе освен 14 март и Цветница, друг ден за Венетите е Стефановден /от "венец"/. Но аз празнувам на Ивановден и понеже никой тогава покрай многото ивановци не се сеща за мене, а и трябва много да обяснявам - на практика не празнувам. Но обичам Стефановден - вълнува ме - може би, защото е винаги в обкръжение от много празници - току-що отминалата Коледа и дългоочакваната Нова година - може пък наистина да съм венец. Племенникът ми Венцислав е кръстен на мене и празнува на Стефановден.
Извинявай - изнесох ти дълга, скучна лекция,, вместо да ти отговоря с две букви- "да" или "не", но дъждовното ми настроение е виновно - много ми се говори и още повече ми се пише. Хубав, усмихнат, пролетен, празничен ден ти желая /виждаш ли - епидемия от думи!- но пък е искрено!/! Поздрави!
цитирай
3. benitta - Дълго е, но аз разбрах!
13.04.2014 11:47
Трябва да празнуваш няколко пъти в годината, а за по-сигурно - всеки месец поне по веднъж! :):):)
Така де! Моят мъж Пламен така празнува Имен ден, защото все не се уточни кой е истинският! Един му честити веднъж, друг - друг път, а изводът е, че поне има повече поводи за празнуване! ;)
Има време до Ивановден, тогава ще ни подсетиш да ти честитим, надявам се, че ще сме заедно и ще продължаваме да си пишем в блога свободно и безразборно :)
цитирай
4. donchevav - Да, и аз се надявам на това, много се ...
13.04.2014 12:14
Да, и аз се надявам на това, много се надявам! Свободно и БЕЗРАЗБОРНО - чудесно казано!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: donchevav
Категория: Поезия
Прочетен: 3061098
Постинги: 329
Коментари: 7834
Гласове: 53620
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930