Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2014 06:15 - Всеки иска да преплита моя шал
Автор: donchevav Категория: Поезия   
Прочетен: 2282 Коментари: 7 Гласове:
5

Последна промяна: 11.10.2014 10:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


Светът ми – шал, плетен от опита,
от годините, че и от грешките,
напоследък все се разплита,
от молците наяден във дрешника.

Плетен – преплитан, разплитан,
обръщан нееднозначно,
изсивя, избледняха конците,
изтъня и някак се смачка.

Дните ми - пъстри ширити,
все бързам сама да вшия,
да раснат в тях буйно тревите,
да тръска кон огнена грива.

Искам все да разсипвам мъниста,
в смях да изтръсквам росата,
в тревата уханно лъчиста
паяк да сплита косата ми .

Все се мъча да плета и преплитам
своя шал, тъй както си искам.
А сълзят и мъждят ми очите,
стари болки духа ми притискат.

И в ужас усещам как чужди
мерят шала ми – да го разплитат.
Търсят опъкото - без нужда,
вадят кройки, дърпат конците.

Не мога плетката жива
да гледам как други преплитат -
как вшиват чужди мотиви
и шарки, без да ме питат.

Моят шал – той ми е всичко –
плела съм го с години.
И тръгна ли си самичка –
с мене и той ще замине.

8.04.2014 година



Гласувай:
6



1. katan - Шалът ти е уникален,
08.04.2014 15:39
затова всеки иска да го има - едни за кройки, други за разлитане ...
Шалът си е твой, само твой, дори и да е малко излинял или наяден от молците.
Извади го от дрешника и му вдъхни нов живот. Само ти можеш да направиш това, защото ШАЛЪТ си е само ТВОЙ!
Поздрави!
цитирай
2. donchevav - Благодаря, Katan! Всъщност аз п...
08.04.2014 16:12
Благодаря, Katan! Всъщност аз продължавам да плета своя шал и се надявам още да го правя - да майсторя нови фигури и плетки, да вплитам нови цветни конци - е, вече не така ярки и смели, но пък по-наситени, по-плътни и умъдрели /или оглупели - май че няма голяма разлика в този смисъл/. Хубав и усмихнат ден! Поздрави!
цитирай
3. benitta - Пак го прочетох и пак много ми хареса!
08.04.2014 17:57
Истински филм - шал, като лента - кадри от живота :)
Каквито и фигури да измайсториш, няма да разплиташ - индивидуалността ще ги направи цветни по своему. Дано топките прежда да са огромни и здрави, тогава ще ти е топло и плътно на душата!
Чуждите плетачи оставят само лек мъх по шала, изтръскай го и си свиркай ;)
цитирай
4. donchevav - Здравей, Benitta! Много образно! ...
08.04.2014 18:55
Здравей, Benitta! Много образно! Почти си го представих: туп - туп - и няма следа от чуждото посегателство! Благодаря ти за съвета!
А за разплитането - това е друг филм. Аз обичам да плета. А да разплитам изплетеното от мене - още повече обичам. Веднъж си изплетох цял костюм в три части и го разплетох, за да добавя по една ивица опакова плетка в трите части - и така - отново, то пък стана точно така, както го исках. А иначе щях да се ядосвам всеки път, когато облека костюма - и нямаше кой да ми е виновен! Плета - разплитам, плета - разплитам - но своята си плетка - и си нося последствията.
Не се ядосвам, когато сама си разплитам, е, понякога проклинам глупостта си, но - какво да се прави - поправям грешните бримки. Побеснявам обаче, ако някой друг ме кара да разплитам - да бе, да - никога. Да си гледат техните плетки - нали? Дано не съм била досадно обстоятелствена. Поздрави!
цитирай
5. melin - Шал. . . една дълга лента на изминал, ...
08.04.2014 22:07
Шал... една дълга лента на изминал ,живот който не се разплита
цитирай
6. donchevav - Харесва ми тази визия, Mein! Поз...
08.04.2014 23:11
Харесва ми тази визия, Mein! Поздрави!
цитирай
7. sestra - Интересен и пленяващ образ
11.10.2014 12:35
е шалът на живота ти. Май един ден накрая заплитаме неусетно нашия шал с тези на другите, докато се оплитаме и разплитаме... :)
цитирай
8. donchevav - Олеле, голямо омотаване си пред...
11.10.2014 13:29
Олеле, голямо омотаване си представих! :)))))) Благодаря ти, Стани, за хубавите думи! Стопли ме - и ме развесели! Весел да е и твоят ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: donchevav
Категория: Поезия
Прочетен: 3059946
Постинги: 329
Коментари: 7834
Гласове: 53611
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930