Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.09.2022 08:50 - Стъкло и сребро
Автор: zdravkoarnaudov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3758 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 22.09.2022 08:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

По Еврейска притча


Един човек бил много удивен,

че срещал нещо странно всеки ден.

Отишъл при мъдрец без да се бави,

та странният проблем да му постави.

-Учителю премъдри! Моля те за разяснение!

Аз всеки ден изпитвам удивление.

Щом срещна някой, който е бедняк,

към мене е любезен и ме среща като брат.

А ако отида на богаташ в дома,

пред мене сякаш е изправена стена.

Не е любезен, нито пък ме забелязва.

Какво науката за този случай казва?

Нима парите носят главната вина?

Въпросът всеки ден е в моята глава.

Мъдрецът казал: „-Отговорът е известен,

и да го обясня е също твърде лесен.

Пред ето тоз прозорец застани.

През него ако виждаш нещо, ми кажи.

Погледнал през прозореца и рекъл му човекът:

-Аз виждам хора да вървят по своята пътека.

Мъдрецът рекъл: -А сега се обърни наляво,

и погледни направо в стенното ми огледало.

Кажи ми пак, ако във него виждаш нещо.

-Във огледалото, без капка удивление,

единствено аз виждам моето изображение.

Мъдрецът му отвърнал:

Виждаш ли, и двете си приличат във едно-

прозорецът и огледалото са лист стъкло.

Ала достатъчно е да добавиш мъничко сребро,

и то променя коренно прозрачното стъкло.

Щом се обърнеш да погледнеш пак през него,

ще виждаш вече само себе си и твоето его.

И с хората е тъй, среброто ги променя

и нещо важно от душите им отнема.

Очите им среброто силно замъглява,

проблемите на другите да виждат прекратява.

 

Здравко Арнаудов,  София, 18.09.2022




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zdravkoarnaudov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 139513
Постинги: 76
Коментари: 90
Гласове: 392
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930