Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.03.2014 23:56 - Ако хората знаеха колко е полезна, не биха засаждали нищо друго...
Автор: donchevav Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1323 Коментари: 6 Гласове:
6

Последна промяна: 16.03.2014 10:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




Пролетта идва! Поне така ми каза щъркелът, който срещнах край реката, когато разхождах кучето си.
Щъркелът не беше кацнал, летеше. Това било знак, че от работа няма да се отърва през годината. Супер! Обичам работата си.
  И друго видях през времето на моята разходка - копривата не само е поникнала- на места тя е израснала една педя.
Да се хванем за зелено... Така са казвали нашите баби...
„Ако човечеството знаеше колко полезна е тя, не би засаждало нищо друго освен коприва…” Мария Требен.
Някой знае ли какво точно се прави с тази коприва? Аз се опитах  миналата година да я панирам - не излезе лошо, но - все пак  - пържено.

 




Гласувай:
6



1. marrta - Значи тъкмо съм в копривеното
17.03.2014 08:10
вчера си приготвих първата супичка за сезона - не съм попарвала копривата, само я почистих и измих, после понакълцах и запържих в тенджерка заедно с два-три нарязани стръка зелен лук , добавих гореща вода - завря, сложих две шепи ориз и други сушени зеленчуци

Така ме изкуши една голяма кулинарка:

http://vkusnosbety.blogspot.com/2013/03/nettle-soup.html
цитирай
2. donchevav - Благодаря, Marrta! Beче е 13ч. и съм ...
17.03.2014 13:04
Благодаря, Marrta! Beче е 13ч. и съм пропуснала момента, но за вечеря непременно ще се възползвам от твоята рецепта. Хубав ден! Поздрави!
цитирай
3. benitta - Подкрепям за супичката :)
19.03.2014 07:34
Аз съм правила и подхранване за косата с отвара от коприва - действа безотказно!

Да можех да разходя заедно с теб кучето, за да погледам малко зеленина.... А за щъркел мога само да мечтая - в София не идват, трябва да се разходим извън града.
:)
цитирай
4. donchevav - Съжалявам. . . Е, живяла съм в София - ...
19.03.2014 11:56
Съжалявам...Е, живяла съм в София - има си и предимства. Всъщност разбрах, че ти също пътуваш и общуването с природата не ти липсва ...Аз също обожавам маршрутите до морето - Бургас, Поморие и Несебър, и често, много често сменям климата и природните дадености. Хубав и усмихнат ден!
цитирай
5. distrelets - Каша от коприва
04.05.2014 09:10
Копривата се попарва , нарязва на ситно и се слага да ври в тенджера с 1/2 л. прясно мляко и вода. Добавя се лук, чушка и ври 10-15 мин. Прави се запръжка /задушаване/ от лук /пресен, стар на вкус/ , олио и червен пипер, добавя се брашно и домати /на вкус/, натрошено сирене. Накрая се разбиват 3-4 яйца и се сипват в чорбата или кашата /в зависимост от това, колко брашно сме сложили/ да се пресекат. Отделно се счукват оцет и чесън и всеки си слага в чинията. Ако някой не обича коприва - прояжда. :-) :-) :-) Прясното мляко намалява специфичния вкус на копривата. МНОГО Е ВКУСНА! Добър апепит и хубав неделен ден!
цитирай
6. donchevav - О, благодаря много, Distrelets! ...
04.05.2014 10:42
О, благодаря много, Distrelets! Обожавам каша! Ще пробвам рецептата преди Гергьовден - като разтоварване преди поредното голямо хапване! Изглежда много вкусно! Дано и съпругът ми прояде коприва - яде я само на кюфтета, ако не му кажа, че са от коприва - миришат му на кебапчета:))))) Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: donchevav
Категория: Поезия
Прочетен: 3061634
Постинги: 329
Коментари: 7834
Гласове: 53621
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930