Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.03.2014 00:28 - Градинката моя не иска да спи...
Автор: donchevav Категория: Поезия   
Прочетен: 1158 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 15.06.2015 17:39


ГРАДИНКАТА МОЯ НЕ ИСКА ДА СПИ


 

Градинката моя не иска да спи.
Черешите зъзнат - бленуват за сняг,
снегът недочакан обул е кънки,
с леда по реката е хукнал на бяг.
Черешите зъзнат, завиват с листа
в ланската шума грипави ягоди,
а те със червени пръсти предат
прелки към топлия дъх на Земята.
Прелките стигат до мишата дупка,
дъхаща страх и алчно гризене,
сиви мишоци на топло си хрупат
лятното зърно без грам угризение.
Градинката моя не може да спи.
Протегнала пръсти, опипва снега,
а него го няма -и светва за миг
препъната ябълка в летеж към брега.
Каналът сънува коне, водопой,
но лунен на сухото дъно е кратерът,
врачува за гладни години, за зной,
за пломби асфатови, стопени от вятъра.
Стържат зли копия - къпини в скрежта,
прорасли и трънести - истински кърлежи,
малини изпридат стари влакна
от паяшки спомени летни - за залези.
Облизва мъглата ръждясал савак
и в миг го превръща в авмон сребролистен,
там слиза небето и първия сняг
изсипва направо в канала безсмислен.
И тръгва снегът все  по моя канал
в градинката, през къпинаци и круши,
завива черешите с прашасал воал,
прикотква и сивите мишки послушни.
Градинката моя в мен прибирам да спи.
 Погалвам мотиката - докрай изтъпена:
"Пак ще се срещнем напролет, прости!" -
и с котката двете мълчим примирени.

3.ІІІ.2014 година





Тагове:   сняг,   сън,   Градинка,


Гласувай:
3



1. precoria - Много
03.03.2014 11:00
красив и ваятелен е поетичния ти език.
"Градинката моя в мен прибирам да спи."
Четох с удоволствие!
Поздрави! И честит национален празник!
цитирай
2. donchevav - Благодаря, Precoria! Не съм сиг...
03.03.2014 13:29
Благодаря, Precoria! Не съм сигурна, че това е точно "поетичен език", но съм ти много благодарна - много си мила. Пиша за това, което виждам, и го изразявам така, както го чувствам - без измислица и преструвка, без търсен ефект, без редакция - почти. Професията ме е научила на това да бъда себе си - децата чувстват фалша и пренапрягането и просто не ти вярват. А аз водя литературнотворчески клуб - искам да им давам пример, да ме следват :)

Честит 3 март - национален празник на България! Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: donchevav
Категория: Поезия
Прочетен: 3044109
Постинги: 329
Коментари: 7832
Гласове: 53388
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031