Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2009 19:56 - Бялата къща – Милка Енчева
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11806 Коментари: 12 Гласове:
3

Последна промяна: 11.06.2016 23:59


Случайно попаднах на песента „Бялата къща”, изпълнена от М. Енчева в сайта на  queen_blunder. Това, което прочетох ме върна назад във времето, събуди спомени. Прииска ми се да споделя с всички Вас, мои приятели – близки и далечни, у нас и извън България  чудесната песен , изпята от певица за която почти нищо не си спомням.Ето част от написаното от  от queen_blunder.

„Хе, не мога да ви опиша изненадата си, когато в търсачката на data.bg се появи файл със това име! Ах, казвам си, няма да бързам да се радвам, че кой знае какво ще чуя, когато я стартирам. Изтеглих я, пуснах плеъра, и първото, което чух беше пращенето, да, пращене на грамофонна игличка. О, тя е, тя е! И наистина беше тя, същата песен, която винаги ме връща назад във времето и ми разказва за онази бяла къща, със зеления двор, за белите птици под стрехите и белите пътища, които вървят към нея. Някой добър човек се беше погрижил да съхрани песничката и беше направил запис от грамофон. Също така при пускането на песничката с Windows Media Player излиза името на певицата - М. Енчева, което никога не съм чувала - признавам си.

Споделих я в блога на Сечко, но това не ми беше достатъчно, защото искам да я имам и в моя блог. Освен това ми се ще тази песен да бъде чута от повече хора, и – надявам се един ден да бъде възкресена в нов аранжимент, защото тя заслужава да живее и да бъде слушана.”

http://bglog.net/Music/14198

 

Поздравих  с нея thesilent , но бих искала да  се докоснат до текста и песента повече хора.

Бялата къща

Под зелени върхове
зная бяла къща скрита.
Бели птици под стрехите
пеят с бели гласове.

Бях аз птица между тях -
ах, къде са те, къде са?
И във сетните им песни,
и във звънкия им смях.

Припев:

Гоних бели ветрове,
бели облаци навън.
Все към мойта бяла къща
бели пътища вървят.

Като спомен бял трепти
там едно безгрижно детство
с още недопети песни,
с недокоснати мечти.

Птиците и моят смях
те са толкова далече...
Ах, дали ще мога вече
да се върна пак при тях...

 

Можете да чуете песента тук:

http://audio.neogen.bg/user/fijbi/dlc3brbhel7f9n6fzujkuq9cx01bd9zq

Открих песента в изпълнение на Орнела Ванони 
Бяла Къща-ОРНЕЛА ВАНОНИ "Санремо 1968"
http://vbox7.com/play:39c97125
 







Гласувай:
3



1. skribezium - tota,
17.01.2009 13:31
Благодаря ти, че ме върна далече-далече.
Бяла къща, двор зелен и тичащи палави деца!
Поздрави!
цитирай
2. thesilent - tota
17.01.2009 18:40
Благодаря ти много!
Прекрасен текст, прекрасна песен!
цитирай
3. tota - skribezium, thesilent
17.01.2009 21:28
Благодаря Ви! Връщането към родния дом, към спомените от детството е много красиво усещане за преживяното....Нека да ни зарежда позитивно за да продължим вървежа си напред...
цитирай
4. анонимен - След много години канене и аз пре...
19.01.2010 22:59
След много години канене и аз прехвърлих от грамофон на компютъра на баща ми старите плочи. Слушах си тази песничка и реших да проверя нещо за изпълнителката, но освен името М. Енчева, нищо не открих. Някой дали има повече информация?
цитирай
5. santiment - Това е песента на Орнела Ванони от ...
20.01.2010 19:05
Това е песента на Орнела Ванони от Сан Ремо 1968 година. Оригинала можете да видите тук:
Българският вариант също е чудесен.
http://santiment.blog.bg/muzika/2009/08/16/biala-kyshta-s-dvor-zelen-i-ornela-vanoni-ot-san-remo-1968-g.380860
цитирай
6. анонимен - бялата къща
20.06.2010 21:27
възхитен съм.дълго чаках да бъде открита тази вълнуваща песен.Тя ме връща в онези гоини от живота ми когато бях малък/млад/ и безгрижен. Сега я слушам с хиляди спомени в......
цитирай
7. анонимен - Бялата къща
14.12.2010 18:52
Знам я тази прекрасна песен... Слушал съм я с часове на грамофона. Беше на една малка плоча. Изпълнителят беше друг, обаче. Не съм съвсем сигурен мъж или жена. По-скоро жена, но коя да е? Малка плоча ... български песни... Прочетох и други постове и се спомена името на Стефан Воронов...И него имам спомен , че съм го слушал. Дали той не е изпълнявал тази песен също? Или жена да беше?
Но със сигурност текста, който си спомням асно и съм сигурен че е тка, защото съм го пял стотици пъти не е "ГОНИХ бели ветрове" а е "ГОНЯТ бели ветрове бели облаци на път...".
Моля, заслушайте се в песента и ще видите, че е така.
Молбата ми е да коригирате текста, за да не се разпространява в този вариант. Ще се радвам също така ако някой намери това изпълнение на песента, за което говоря. То е по-добро като звучене и доста по-добре изпълнено. (мисл, че е и малко по-бързо като темпо)

Можете да се свържете с мен чрез формата за контакт на сайта http://e-knigi.com

Поздрави на всички любители на музиката тук!

Радвам се, че намерих тази песен.
Христо
цитирай
8. pevetsa - От час я пея на малката, гледаме се, и ...
30.01.2011 18:27
От час я пея на малката, гледаме се, и исках отново да я чуя, и открих че я има при теб, благодаря ти Ати!
цитирай
9. анонимен - Изпълнител на песента
03.06.2012 09:15
Здравейте, изпълнителят на тази песен е Милка Енчева.
Можете да я зарадвате с хубавите си коментари и на тел. 02 8864885
цитирай
10. анонимен - Тази песен наистина те връща в де...
12.10.2012 18:51
Тази песен наистина те връща в детските години и ти става много тъжно !Знам я под друг текст само не си спомням кой я пееше тогава на български ! В 60 години я пеехме много по бригади и лагери !
цитирай
11. virsavianikolova - Моля зя извинение!
22.02.2014 11:27
Бих искала да внеса малка корекция в текста. Пея тази песен от малка,беше любима на майка и татко. Във втория куплет,втора строфа думите са:"имах звездните им песни,имах звънкия им смях"Вероятно не са чули правилно от грамофонната плоча.Нищо страшно,просто нека се знае правилния текст!Благодаря!
цитирай
12. to4ilka - Здравейте,
23.01.2017 18:45
Така се зарадвах,че открих тази песен,често си я спомням с прекрасната мелодия и не знаех как да я намеря.добре,че сте писализа песента,има и много други стари песни,които са потънали завинаги,защото не ги чуваме вече никъде!Благодаря!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12188773
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70761
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930